آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو بهینه سازی داخلی On Page SEO

سئو
seo

seo

بهینه سازی داخلی سایت (روی صفحات) که On Page Seo نامیده می شود، مجموعه کارهایی است که باعث می شود موتور جستجو و خزنده ها، سایت را بهتر درک کنند.

پیش نیاز این آموزش، آموزش اصطلاحات سئو می باشد.

بهینه سازی داخلی سایت، تنها پایه بهینه سازی پایه یک سایت برای موتورهای جستجو است و حکم یک چرخ اتومبیل را دارد. یک اتومبیل با داشتن چرخ حرکت نمی کند و نیاز به موتور و بدنه مناسب دارد. اما به هر حال برای حرکت، باید ۴ چرخ داشته باشد! بهینه سازی داخلی سایت هم حکم همین ۴ چرخ را دارد. بهینه سازی داخلی یک سایت در موضوعاتی که رقابت دارند (حتی کم) معجزه نمی کند! اما برای یک سئوی موفق، باید بهینه سازی داخلی مناسبی داشته باشید.

اکثر طراحان سایت و برنامه نویسان و یا سئوکاران تازه وارد فکر می کنند که بهینه سازی داخلی یک سایت، تمام فرایند سئو است. در حالی که ON Page Seo تنها اصول و پایه سئوست و گامی است برای شروع حرکت! هزاران سایت اصول اولیه سئو را رعایت کرده اند. دلیل نمی شود اگر وب سایتی on page seo مناسبی داشته باشد به نتایج نخست گوگل راه یابد (در مواردی نیز می تواند این اتفاق بیفتد. بخصوص در موضوعات کم یا بی رقابت.

اصول اساسی و مهم بهینه سازی داخلی سایت شامل موارد زیر است:

۱- تگ عنوان

۲- متا تگ توضیحات – Meta Desscription (اکنون بی اهمیت تر شده است).

۳- بهینه سازی تصاویر با استفاده از مشخصه Alt و Title که به ترتیب به معنی متن جایگزین عکس و عنوان عکس می باشند.

۴- ایجاد ساختار آدرس دهی مناسب و url های قابل فهم

۵- ایجاد لینک های داخلی مناسب

۶- درصد مناسب کلمات کلیدی نسبت به متن (این موضوع اکنون با بروز رسانی های گوگل تقریبا بی اهمیت شده است). اکنون هر متنی طبیعی و بدون توجه به گوگل و برای کاربر نوشته شده باشد، مناسب است و درصدی در کار نیست.

۷-درصد مناسب نسبت متن به کد (Text to HTML Ratio)

۸- قالب بهینه شده و ساختار مناسب سایت – قالبی که کد های html مناسب و صحیحی نداشته باشد و یا دارای ساختاری پیچیده می تواند کار را برای خزنده ها سخت کند.

۹- سرعت بارگذاری مناسب صفحات. طراحی صفحاتی که حجم بیشتر از ۵۰۰ MB دارند، (و در مواقعی تا ۱MB ) ، از فاکتور های منفی محسوب می شود. سرعت بیشتر بارگذاری صفحات (حجم کمتر صفحات و درخواست های کمتر به سمت سرور) یکی از فاکتور های مثبت سئو محسوب می شود. (چگونه سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهیم؟)

۱۰ – راه اندازی گوگل وب مستر تولز (Google Webmaster Tools) برای سایت و تعریف نقشه سایت. این مورد را نمی توان در دسته بهینه سازی داخلی سایت قرار داد. اما از موارد پایه سئو می باشد. نقشه سایت به خزنده ها کمک می کند تا به صفحات شما دسترسی پیدا کنند و در آن بخزند! اگر نقشه سایت وجود نداشته باشد، خزنده ها باید توسط لینک های دیگر سایت ها که به شما ارجاع داده شده اند، سایت شما را ببینند. در نتیجه کار برای خزنده ها سخت می شود. استفاده از نقشه سایت موجب افزایش سرعت فهرست شدن (index شدن) سایت ها در گوگل می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “آموزش سئو بهینه سازی داخلی On Page SEO

  1. iman گفت:

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    میشه آموزش کامل گوگل وبمستر هم بزارید

    1. نوین وب ساز گفت:

      با سلام
      ممنون از لطفتون عزیز،
      چشم یک سری پکیج آموزشی در دست جمع آوری داریم که مربوط به آموزش های سئو هست …
      به زبان اصلی هم هستند و به صورت عملی و تصویری همه چیز را توضیح میدند.

دیدگاهتان را بنویسید