آموزش وردپرس, افزونه وردپرس, هک وردپرس, وردپرس

آموزش ارسال لینک دانلود فایل ها به ایمیل کاربران وردپرس

با سلام و عرض احترام خدمت شما همراهان محترم . دوستان همراه از این که با آموزش جدیدی از وردپرس در خدمت شما هستم خوشحالم و می خواهم در این اموزش به نکته ای مهم در وردپرس بپردازیم . اگر دقت کرده باشید در بعضی از سایت ها برای دانلود فایل که بر روی لینک کلیک می کنید برای شما پنجره ای باز می شود که شما باید ادرس ایمیل خود را وارد نمایید تا لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما ارسال شود ، در این بخش هم  می خواهم به شما عزیزان آموزش دهم که چگونه می توانید از این باکس دانلود در وب سایت وردپرس خود استفاده نمایید و شما هم برای دانلود فایل های وب سایت تون از کاربران تقاضای دریافت ایمیل کنید و لینک دانلود فایل را به صورت خودکار به ایمیل آنها ارسال نمایید . پس ادامه مطالب را همراهی نمایید .

آموزش ارسال لینک دانلود فایل ها به ایمیل کاربران وردپرس

دوستان عزیز بعضی از وب سایت ها همانطور که گفتم  وقتی بر روی لینک دانلود کلیک می نمایید ، برای شما فرمی باز می شود و از شما می خواهد که ایمیلی جهت ارسال لینک دانلود وارد نمایید و پس از ذخیره سازی به صورت خودکار این لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود ، حال به نظر تون انجام این کار و روش چه فایده ای دارد ؟؟ با این روش مدیر وب سایت می تواند یک لیست از ایمیل های کاربران خود تهیه نماید تا در مواقع لزوم برای اطلاع رسانی به کاربران به انها ایمیلی بفرستید و اگر شما مدیران عزیز بخواهید چنین افزونه ی شخصی برای خود ایجاد نمایید کار سخت و مشکلیه که در این اموزش وردپس با استفاده از چند افزونه وردپرس این چنین امکانی را برای شما ایجاد می کنیم که بتوانید از این طریق یک پنجره و فرم Popup برای وب سایت خود تولید نمایید ، فقط ادامه ی آموزش وردپرس امروز را از دست ندهید .

همانطور که گفتم برای این کار شما به 4 افزونه وردپرس نیاز دارید که این افزونه های وردپرس عبارتند از :

[tie_list type=”checklist”]

  • افزونه وردپرس Email Before Download
  • افزونه وردپرس Download monitor
  • افزونه وردپرس Contact form 7
  • افزونه وردپرس Anything popup

[/tie_list]

که دوستان عزیز لازمه شما 4 افزونه ی فوق را دریافت نمایید و در وب سایت خودتون نصب کنید و برای دانلود افزونه های فوق می توانید به لینک های زیر رجوع کنید :

دانلود افزونه Email Before Download
دانلود افزونه Download monitor
دانلود افزونه Contact form 7
دانلود افزونه Anything popup

 دوستان عزیز شما می توانید هر کدام یک از افزونه های وردپرسی که در وب سایت خود نداشتید از لینک فوق دریافت نمایید و نصب و فعال سازید و در نهایت شما پس از فعال سازی افزونه ها باید مراحل زیر را طی کنید :

مرحله ی اول : آپلود کردن فایل در افزونه Download Monitor
دوستان عزیز پیش از شروع مراحل فقط شما حتما بررسی نمایید که تمامی افزونه های فوق به خوبی در وب سایت شما نصب شده باشد . وقتی شما افزونه ی Download monitor را در سایت خود نصب کرده باشید می توانید منوی دانلود را در پنل مدیریتی خود مشاهده نماید که این گزینه دارای زیر منوهایی می باشد و از بین این زیر منوها شما گزینه ی اضافه کردن را انتخاب نمایید ، که با انتخاب این گزینه وارد صفحه ای می شوید که باید در این بخش فایل را اضافه نمایید که در ابتدا در ” عنوان دانلود ” نام فایل را وارد نمایید و سپس به کمی در پایین تر از صفحه شما در بخش Downloadable Files/Versions بر روی دکمه Add file کلیک کنید که برای شما یک فضایی برای فایل ، ایجاد می شود و برای شما دو روش برای اضافه کردن فایل دارید روش اول اینکه شما فایل خود را در جایی قبلا اپلود کرده باشید که در این صورت شما باید لینک فایل مورد نظرتون را در کادر آدرس فایل ها که ایجاد شده وارد کنید و روش دوم این که فایل مورد نظرتون را در همین بخش آپلود کنید که برای انجام این کار شما باید بر روی گزینه ی آپلود فایل کلیک نمایید و سپس از سیستم کامپیوتر و فایل هایی که مشاهده می کنید ، فایل مورد نظرتون را انتخاب نمایید و بر روی گزینه ی Open کلیک کنید و در نهایت پس از آپلود فایل ، ادرس فایل را در بخش آدرس فایل ها وارد نمایید .

پس از این که کار شما دوستان در این بخش تمام شد به قسمت Download information در همان صفحه بروید و در فیلد شناسه عددی را مشاهده می کنید که باید این عدد را کپی نمایید و پس از این که عدد را کپی کردین ، ان را در جایی با نام شناسه دانلود کنید و ذخیره سازید ، دوستان دقت نمایید که این عدد مهمه و باید در جایی نگه دارید و پس از انجام کارهای فوق شما باید بر روی گزینه ی انتشار کلیک کنید ، که در این صوت اطلاعات فایل شما ذخیره می شود .

مرحله ی دوم : ساخت فرم دریافت ایمیل با Contact form 7
دوستان لازمه که شما کار کردن با این افزونه وردپرس را بلد باشید . حال پس از فعال سازی این افزونه از پنل مدیریتی خود گزینه ی فرم تماس 7 را انتخاب نمایید و از زیر منوی ان ” افزودن جدید ” را انتخاب کنید که در صفحه ی جدید در تب فرم و در روبروی ” عنوان ” برای مثال عبارت دانلود فایل را وارد نمایید و یا هر عبارت دیگری و در نهایت در کادری که در این صفحه مشاهده می کنید باید قطعه کد زیر را وارد نمایید :

</pre>
<pre><div class="download-form-pop">
<p>نام شما (الزامی)<br />
 [text* your-name] </p>
<p>آدرس ایمیل شما (الزامی)<br />
 [email* your-email] </p>
<p>[submit "ارسال "]</p>
</div></pre>
<pre>

پس از انجام تنظیمات مربوط به تب فرم شما باید به تب بعدی یعنی ” ایمیل ” بروید که باید در بخش ” به ” ایمیل خودتون را وارد نمایید و در اخر هم بر روی دکمه ی ذخیره کلیک کنید تا فرم شما ساخته شود و در نهایت برای شما صفحه ی جدیدی باز می شود و به شما یک کد کوتاه داده می شود که این کد مربوط به فرم شما می باشد و شما باید عدد مقابل id را در جایی یادداشت و نگه دارید که این شماره فرم شما می باشد که بعدا به ان نیاز دارید .

مرحله ی سوم : تنظیمات ارسال لینک دانلود به ایمیل با Email Before Download
دوستان عزیز وقتی شما افزونه Email Before Download را در وب سایت خود نصب و فعال کردید حال برای دسترسی به تنظیمات ان باید به بخش تنظیمات پنل و سپس زیر منوی Email Before Download بروید و در صفحه ی تنظیماتی که برای شما باز شده است در قسمت Configuration Options شما تنظیماتی را مشاهده می کنید که باید همه ی انها را انجام دهید و در این بخش به توضیحاتی کوتاه درباره ی هر کدام یک از این موردها می پردازم :

[tie_list type=”plus”]

  • Delivey Format : دوستان عزیز تنظیمات این قسمت دارای یک منوی کشویی می باشد که سه گزینه دارد . حال اگر شما بخواهید که لینک دانلود پس از وارد کردن ایمیل ، بلافاصله در همان مطلبی که کاربر هست نمایش داده شود باید گزینه ی Inline link را از منوی کشویی انتخاب نمایید و اما اگر می خواهید که لینک دانلود فایل شما فقط فقط به ایمیل کاربر ارسال شود باید گزینه ی Send Email را از منوی کشویی انتخاب نمایید و در اخر هم اگر تصمیم دارید که هم لینک دانلود به ایمیل کاربر فرستاده شود و در همان مطلبی که کاربر هست لینک دانلود نشان داده شود باید گزینه ی سومی یعنی Both را انتخاب کنید .
  •  Hide / Mask Real link :  این گزینه را تیک نزنید به هیچ وجه !!!!
  • Link Expiration : از منوی کشویی مقابل ان گزینه ی Never را انتخاب نمایید .
  • Forbidden Email Domains : حال اگر شما می خواهید که ایمیل های خاصی را غیر مجاز کنید و به انها اجازه ی ارسال ایمیل ندهید باید در این کادر ایمیل های مورد نظر را وارد نمایید .

[/tie_list]

دوستان سایر تنظیماتی که در این صفحه می بینید مربوط به استایل دهی به لینک های درون مطلب می باشد که لزوم به تنظیمات ندارد حال نوبت به گزینه ی بعدی

[tie_list type=”plus”]

  • Email Template : در اینجا شما باید قالب ارسال ایمیل را مشخص کنید .
  • Attachment : باید این گزینه را فعال سازید
  • Email subject : در این بخش شما باید عنوان ایمیلی را که می خواهید ارسال شود را مشخص نمایید .

[/tie_list]

و در اخر هم گزینه ی ذخیره ی تغییرات را نتخاب نمایید و در اینجا شما مشخصات ایمیل ارسالی را تعیین کردین و تنها یک مرحله باقی مانده است !!!!

مرحله ی آخر : افزودن فرم دریافت ایمیل به مطلب به صورت عادی یا پاپ آپ
مرحله ی آخر شما باید فرم دریافت ایمیل و نام کاربری را در مطلب قرار بدهید که این فرم نام و ایمیل کاربر را دریافت می کند و در نهایت پس از کسب اطلاعات لینک ایمیل را برایش ارسال می نماید . اگر شما می خواهید یک فرم عادی داشته باشید ، می توانید قطعه کد زیر را به هر نوشته در سایت خود اضافه نمایید :

[email-download download_id="X"contact_form_id="Y"]

در این قطعه کد شما باید به جای X باید شناسه دانلود را که قرار بود نگه دارید ، را قرار دهید و به جای Y شناسه فرم را وارد کنید . که در این صورت شما یک فرم عادی برای نوشته ها و فایل های خود ایجاد کردین . حال اگر بخواهید یک فرم به صورت پاپ آپ ایجاد نمایید و کاربران سایت در هنگام کلیک بر روی لینک دانلود براشون یک کادر پاپ آپ که باید ایمیل خود را وارد نمایند ، باز شود باید مراحل زیر را انجام دهید :

وقتی شما افزونه Anything popup را دریافت کردین و در وب سایت خود نصب و فعال ساختید ، می توانید از پنل وردپرس خود به تنظیماتش دسترسی داشته باشید که از بخش تنظیمات پنل گزینه ی Anything popup و از این صفحه Add New را انتخاب نمایید که وارد صفحه ی جدیدی می شوید و رد این صفحه شما باید مشخصات کادر پاپ آپ خود را تعیین نمایید که در چه اندازه و چه رنگی باشد و چه نوشته هایی در داخل این پنجره قرار بگیرد که این تنظیمات به صورت زیر می باشد :

Window width : عرض پنجره پاپ آپ را تعیین نمایید

Window height : ارتفاع پنجره پاپ آپ را مشخص کنید

header color : تعیین رنگ سربرگ پنجره پاپ آپ

Border color : تعیین رنگ حاشیه پنجره پاپ آپ

header font color : تعیین رنگ متن سربرگ پنجره

Popup title : عنوانی برای پنجره پاپ آپ

Popup Link Text / Label / Image : مربوط به دکمه دانلود فایل. این دکمه برای اینه که کاربران با کلیک بر روی ان ، براشون پنجره ی پاپ آپ باز شود و در نتیجه انها فرم دریافت ایمیل را مشاهده کنند که شما می توانید برای این دکمه متنی قرار دهید و یا این که برای ان تصویر آپلود کنید و ادرش عکس را در فیلد دکمه بگذارید .

Popup content : در این بخش هم باید شما کد کوتاه مربوط به فرم را وارد نمایید که به صورت زیر می باشد :

[email-download download_id="X"contact_form_id="Y"]

دوستان عزیز همانطور که در بالا بیان کردم به جای X باید شناسه دانلود و به جای Y شناسه فرم را بگذارید . و در اخر پس از انجام تنظیمات فوق شما باید بر روی دکمه ی Insert Details کلیک نمایید تا پنجره ی پاپ آپ شما ساخته شود . سپس شما به بخش تنظیمات پنل بروید و گزینه ی Anything popup انتخاب کنید و در این صفحه شما می توانید قطعه کد مربوط به پنجره های پاپ آپی که ساخته ای را مشاهده نمایید ، که این کد را کپی کنید و در بخش ویرایش نوشته ها و مطالب سایت بگذارید و تغییرات را ذخیره کنید تا از این طریق بتوانید پرنجره پاپ آپ را به کاربران خود نمایش دهید .

و در اخر هم شما دوستان برای استایل دهی به فرم دریافت ایمیل می توانید قطعه کد زیر را به انتهای فایل style.css قالب وردپرس خود اضافه نمایید و برای انجام این کار شما به بخش نمایش » ویرایشگر بروید و سپس روی لینک style.css که در سمت چپ صفحه می باشد کلیک کنید و قطعه کدی را که در زیر مشاهده می کنید به انتها فایل اضافه نمایید :

.download-form-pop{
width:95%;
float:right;
}
.download-form-pop p{
margin-bottom:10px;
}
div.wpcf7 br {
display:none;
}
.download-form-pop input[type="submit"]{
margin-top:10px;
}
.download-form-pop input[type="text"], .download-form-pop input[type="email"]{
height:40px;
margin-top: 5px !important;
}

و در اخر هم برای ذخیره سازی تغییرات بر روی دکمه ی بروز رسانی پرونده ها کلیک نمایید و می توانید به وب سایت خود بروید و نتیجه را مشاهده نمایید . حال شما دوستان عزیز تا به اینجا آموزش توانستید برای دانلود فایل های وب سایت خود یک پنجره پاپ آپ یا عادی درست کنید ، همانطور که گفتم با انجام این کار شما می توانید ایمیل کاربران خود را دریافت نمایید ، برای دریافت ایمیل کاربران می توانید به صورت زیر عمل نمایید و شما از این طریق می توانید ایمیل کاربران که درخواست لینک دانلود فایلی از وب سایت شما را داشته اند را دریافت کنید و بیشتر هدف از انجام کارهای فوق دریافت ایمیل کاربران می باشد که در تا صورت لزوم برای انها ایمیلی برای اطلاع رسانی و یا خبرنامه ارسال شود :

روش دریافت ایمیل کاربرانی که فرم دانلود افزونه را پر کرده اند :
حال برای این که شما لیستی از ایمیل کاربران خود را بدست آورید باید ایمیل افرادی که فرم دریافت لینک افزونه را پر کرده اند را پیدا کنید که برای انجام این کار شما باید به CPanel هاست خود بروید و بر روی دکمه phpMyAdmin کلیک نمایید تا به پایگاه داده خود بروید و در نهایت بر روی + نام کاربری پایگاه داده خود که در سمت چپ صفحه می باشد کلیک نمایید تا زیر منوی آن را مشاهده کنید و سپس بر روی لینک wp_ebd_posted_data کلیک کنید تا برای شما یک صفحه با لیستی از ایمیل کاربرانی که این فرم را پر کرده اند روبرو شوید . به همین راحتی و شما می توانید این ایمیل ها را ذخیره کنید و در صورت نیاز برای ارسال خبرنامه و اطلاع رسانی استفاده کنید .

دوستان عزیز دقت کردید؟ این یکی از روش هایی برای بدست آوردن ایمیل کاربران بود !!!!! دوستان عزیز دقت نمایید که لازم نیست شما برای هر بار که می خواهید لینک دانلود فایلی را در مطلب خود بگذارید ، تمامی مراحل فوق را انجام دهید و فقط شما برای اولین بار لازمه 4 مرحله فوق را پیاده سازی کنید و برای فایل های بعدی فقط انجام مراحل یک و چهار ضروریه و همچنین در کدهای کوتاه هم از این پس ، عبارت شناسه فرم را تغییری ندهید و فقط شناسه دانلود را برای هر فایل ، عوض می کنید , سپس شما پنجره پاپ آپ را بر اساس کدکوتاه جدید ایجاد می کنید و این کد را در مطالب سایت خود می گذارید . تمام !!!!

دوستان عزیز اموزش وردپرس امروز به پایان رسید از همراهی شما عزیزان کمال تشکر را دارم حتما با ادامه اموزش وردپرس با ما همراه شوید با ارزوی موفقیت روز افزون برای شما .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید