آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو بهینه سازی لینک های داخلی

لینک های داخلی
سئو لینک های داخلی

سئو لینک های داخلی

لینک های داخلی یکی از موارد مهم On Page Seo است.استفاده از لینک های داخلی بخصوص برای سایت های محتوا محور، دارای اهمیت بیشتری است.

از نظر علمی چرا لینک داخلی مهم است؟

وقتی خزنده گوگل، وارد صفحه از سایت شما می شود، و به محتوای مثلا درباره آموزش بهینه سازی داخلی سایت می رسد، لینک های دیگری در وسط متن شما به سایر صفحات سایتتان می بیند که کاملا به مطلب “آموزش بهینه سازی داخلی سایت” مرتبط است. لذا خزنده وارد آن لینک می شود و محتوای آن لینک را هم بررسی می کند. نتیجه آن این است که خزنده ها به خوبی ساختار سایت شما رو درک می کنند و همه مطالب شما را به سرعت بررسی و فهرست (index) می کنند و شما ربات و خزنده ها را به مدت طولانی تری در سایت خود مشغول می کنید و بیشتر به خزیدن واردارشان می کنید!

عینا همین اتفاق روی کاربر می افتد. وقتی کاربر مطلب “آموزش بهینه سازی داخلی سایت” را مشاهده می کند، در همان حین، چند لینک دیگر که برای او مفید است را مشاهده می کند، و حداقل آن این است که آنها را در یک تب جدید باز می کند تابعد از مطالعه مطلب، آنها را بخواند. در نتیجه شما کاربر را هم مشغول و جذب می کنید و در نتیجه علاوه بر آنکه bounce rate سایت شما کاهش می یابد(بهتر می شود)، سایت شما از انجا که کاربر بیشتر در سایت شما گشت و گذار کرده است، در خاطر کاربر باقی می ماند و در برندینگ و شهرت سایت شما به شدت موثر است.

همچنین Bold کردن لینک های داخلی به شکلی که در یک نگاه، بتوان تشخیص داد، که کدام عبارت ها و کلمات لینک هستند، در نرخ افزایش کلیک روی لینک های داخلی تأثیر گذار است.

استفاده از لینک های مفید پر طرفدار مثل دسته های محبوب و گروه هایی که کاربران زیادی به دنبال آن هستند، نمایش مطالب تصادفی، نمایش مسیر صفحه فعلی به صورت لینک و ساختار یافته (navigator – اینکه کاربر اکنون در کجا قرار دارد: خانه > آموزش پایه سئو…) و از همه مهم تر، لینک های مطالب مرتبط در پایین هر مطلب، از دیگر روش های ایجاد لینک های داخلی است.

یکی از مزایای مهم دیگر لینک های داخلی، انتقال اعتبار بک لینک های شماست. فرض کنید همین صفحه به عنوان مطب مفید یا هر به هر دلیل دیگری در صفحه ای از سایتی دیگر لینک شده است. در نتیجه این صفحه یک امتیاز/اعتبار از سایتی دیگر گرفته است.حالا لینک های داخلی که در همین صفحه هستند، نیز به دلیل بک لینک های این صفحه، دارای اهمیت بیشتری می شوند و در نتیجه، اعتباری که از بک لینک های این صفحه به این صفحه منتقل شده است، بین لینک های داخلی این صفحه هم تقسیم می شود. همچنین از آنجا که ربات ها و خزنده ها به خاطر بک لینک های این صفحه، بیشتر وارد این صفحه می شوند، لینک های داخل این صفحه نیز، به همان اندازه توسط ربات ها بازدید می شود.

اما چه زمانی لینک ندهیم؟

کاربر را خسته نکنید! به صورت کاملا طبیعی لینک داخلی بدهید. اگر یک بار یک کلمه یا عبارت مرتبط را لینک کردید، دیگر برای بار دوم و سوم در همان پاراگراف چه نیازی است که لینک باشد؟ به صورت کلی هیچ فرمولی وجود ندارد که چقدر لینک در صفحه شما باشد. قانون آن طبیعی بودن است. اگر واقعا می طلبد که که عنوانی را در مطلب خود بیش از یک بار لینک کنید، این کار را بکنید. لینک داخلی را برای کاربر ایجاد کنید نه برای موتور جستجو و گوگل و کلا خزنده ها.همان اندازه ای که لینک های داخلی شما برای کاربر مفید و غیر آزار دهنده باشند، موجب رضایت خزنده ها هم خواهند بود.

اگر تا کنون لینک های داخلی را بی اهمیت می دانستید بهتر است تجدید نظر کنید. تأثیر لینک های داخلی ممکن است محسوس نباشد اما وقتی در کنار فاکتور های دیگر سئو قرار می گیرد تأثیر خود را به صورت غیر مستقیم نشان می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید