آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو راهنمای قوانین و قواعد در لینک سازی

link building

link building

بخش های زیادی از بازاریابی اینترنتی، مخصوصاً سئو، از یک بازی ساده با چندین قانون، به بازی تبدیل شده است که گوگل با سخت گیری زیاد آن را داوری می کند. وقتی بسیاری از تاکتیک های قدیمی باعث ایجاد تنبیه و جریمه می شود، بسیاری از بازاریاب ها، تسلیم شده و کنار کشیده اند.

اما چیزی که واقعا مایه آزار محسوب می شود، این است که بعضی از افراد، کلاً لینک سازی را کنار گذاشته اند، این در حالتی است که بخش بزرگی از الگوریتم گوگل محسوب شده و آنها به این دلیل ناامید می شوند که با قوانین آشنایی ندارند. آنها درک نمی کنند که وقتی با توجه به قوانین بازی کنید، در اکثر موارد می توانید واقعا برنده شوید. چیزی که ما مشاهده می کنیم، من دوست دارم آن را به صورت بازی بسکتبال در نظر بگیرم، و به روزهای کهن قوم سرخپوست آزتک بروم، زمانی که آنها این بازی را شروع کرده و قوانین زیادی نداشتند. حالا امروزه این اتفاق افتاده است که گوگل به داور با لباس سیاه و سفیدش تبدیل شده است. آنها قدم به جلو گذاشته و می گویند “بچه ها، این نمی تواند کار کند، ما باید کمی نظم در اینجا برقرار کنیم.” پس آنها شروع به جریمه کردن و خطا گرفتن از دیگران کرده اند. بعضی از این افراد، درمانده شده و بازی را ترک می کنند. اما افراد که خطا نمی کنند، و کسانی که جریمه نمی شوند، آنها امتیاز آورده و برنده می شوند. ما نیز می خواهیم در جایگاه آنها باشیم. ما می خواهیم افرادی باشیم که هنوز در بازی شرکت می کنند، تا کسانی که از زمین خارج شوند، زیرا این افراد برنده نخواهند شد. پس اگر ما قوانین را درک کنیم، و می بینم که همیشه از این قوانین آنها تخلف می شود، و حتی افراد سعی دارند کاری کنند که از جریمه فرار کنند، ارزش این کارها را ندارند. پس بازی کردن بر اساس قوانین چیزی است که به دنبال آن خواهیم بود. یکی از مسایلی که سال ها بین بازاریابان اینترنتی شنیده ام، ایده در مورد چیزهایی است که اثربخشی دارند(کار می کنند). برای مدت زمانی زیادی، هیچ داوری در زمین بازی وجود نداشت. گوگل غایب بود، و افراد هر کاری که می خواستند انجام می دادند. افراد چنین می گفتند “می دانی، من واقعا برای مهم نیست چه قوانینی وجود دارد، زیرا من کاری را برای مشتری ام انجام می دهم که امروز اثربخشی دارد.” افرادی مثل راند فیشکین و ویل رنیولدز، آنها چنین می گفتند “بچه ها، شما باید از قوانین پیروی کنید، زیرا قوانین در حال بروز هستند. کاری را انجام ندهید که در حال حاضر جواب می دهد، کاری کنید که فردا جواب می دهد.” این همان توصیه است. این قوانین نه تنها بر اساس کارهایی هستند که در حال حاضر جواب می دهد، بلکه چیزی که در آینده نیز جواب می دهد. نه تنها شما در بازی امروز برنده می شوید، بلکه شما در هر بازی برنده شده و می توانید به جام NCAA نیز بروید. خیلی خوب.

مراقب لینک هایی که کنترل می کنید باشید.

اول از همه، من می خواهم کار را با چند مورد شروع کنم که باید در زمان لینک سازی از آنها خودداری کنیم. اگر ما به موارد مورد هدف گوگل در حال حاضر نگاه کنیم، همیشه دو عامل مشترک در اهداف لینک آنها وجود دارد. اولی، لینک هایی است که شما کنترل می کنید. وقتی شما می بینید که گوگل از شبکه های بلاگ نویسی مهمان، از لینکهای ویجت، لینک های امضای پروفایل، ناراحت می شود، توجه داشته باشید که تمامی آنها یک مسئله رایج دارند: اینکه شما متن انکور را کنترل می کنید. این دقیقا همین چیزی است که گوگل به دنبال آن می گردد. من پیش بینی می کنم که هر نوع جریمه جدید لینک که در آینده رخ دهد، نیز از این الگو پیروی می کند. لینک هایی که شما با آن انکور تکست را کنترل می کنید. ما همیشه در موقعیت هایی خواهیم بود که در آن انکور تکست را کنترل می کنیم، اما باید در مورد این لینک های بسیار مواظب بوده و دقت داشت، زیرا آنها لینک هایی هستند که مورد ارزیابی منفی و جریمه قرار می گیرند.

مواظب لینک هایی که مقیاس بالا دارند باشید

همین مسئله برای لینک های بزرگ نیز صدق می کند. بازهم، ما در مورد لینک های ویجت، و بخش های زندگینامه نویسنده صحبت می کنیم. وقتی شما این دو مورد را با هم ترکیب می کنید، دقیقا انواعی از لینک ها را در اختیار دارید که باید در مورد آنها بسیار دقت داشته باشید تا بزرگ نشده و انکور تکست را دستکاری نکنید، زیرا بازهم همیشه موضوع جریمه های بالا هستند.

به دنبال انکور تکست نباشید

یک قانون که من سالهاست از آن پیروی می کنم این است که هرگز به دنبال انکور تکست نباشید. وقتی شما پوشش خود را افزایش می دهید، وقتی با دیگران صحبت می کنید، وقتی مقاله نویسی مهمان می کنید، انکور تکست را درخواست نکنید که باعث بالا آمدن پرچم های قرمز زیادی می شود. شما فکر می کنید” خب، من به این کلمه کلیدی نیاز دارم، و بین این کلمه کلیدی هم نیاز دارم.” شما الگوهای متفاوت را بدین ترتیب ایجاد می کنید. شما بهینه سازی بیش از حد ایجاد می کنید. مهم نیست چقدر وسوسه می شوید، اگر به دنبال انکور تکست نباشید، شما پروفایل لینک بسیار طبیعی تری خواهید داشت در تمام سالهایی که مشغول لینک سازی بوده ام، هرگز درخواست انکور تکست نکرده ام. البته هر کسی که به من لینک می دهد، می تواند هر کاری می خواهد بکند. بعضی اوقات این یک لینک نو-فالو (Nofollow) است. بعضی اوقات این دقیقا چیزی نیست که من می خواهم. اما لینک ها طبیعی بوده و هر بار نیز بیشتر طبیعی می شود.

در فوتر، لینک به خارج نداشته باشید

تعداد دیگری قوانین دیگر وجود دارند که من شاهد تخلف همیشگی افراد از آنها هستم و گوگل نیز واقعیت دردناک را در چند ماه گذشته مشخص کرده است: در فوتر، لینک خارجی قرار ندهید. تنها این کار را نکنید. من دلیل آن را بیان نمی کنم، فقط این کار را انجام دهید.

از لینک های سرتاسر سایتی خودداری کنید

از لینک های سرتاسر سایت، به جز ناوگیشین(گشت زنی) در سایت خودداری کنید. این چیزی است که سالها برای ما مشخص شده است. اگر کسی لینک خارجی، سرتاسر ساتی، یا در سایدبار دارد، لینک های خود را آماده الگوریتم پنگوئن کرده است. ضمیمه: در بسیاری از موارد، لینک های فوتر و سرتاسر سایتی کاملا قابل قبول هستند. من سه دلیل برای خودداری از آنها با اهداف لینک سازی دارم:

  1. ما معمولاً لینک های فوتر و سرتاسر سایتی خارجی را با عملکردهای مدل پنگوئن مرتبط می دانیم. نه همیشه، اما این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.
  2. انکور تکست بهینه سازی شده و سرتاسر سایتی می تواند فیلترهای بهینه سازی بیش از حد را فعال کند.
  3. ارزش لینک های سایدبار یا فوتر بسیار کمتر از لینک ویراستاری واقعی است که در متن اصلی پیدا می شود.

لینک سازی را ادامه دهید

در بخش “انجام” مسایل، یک مسئله برای من قابل تأکید است و آن نیز لینک سازی است. تنها به این خاطر که گوگل چنین قوانینی را مشخص کرده و افراد را جریمه می کند، ناامید نشوید. ما هنوز به افرادی نیاز داریم که به صورت فعال لینک سازی می کنند. آنها هنوز فرصت بزرگی برای برنده شدن دارند. پس، از این بخش عملکرد خود ناامید نشوید.

تمرکز بر توضیح

یکی از چیزهایی که بر روی آن تمرکز می کنم، تغییر از لینک سازی فعال به تمرکز بر توزیع است، زیرا هرچه چشمان بیشتری به محتوای شما نگاه کنند، لینک های طبیعی بیشتری به دست خواهید آورد. این چیزی است که ما در نوین وب ساز انجام می دهیم؛ ما تأکید زیادی بر توزیع اجتماعی، و توزیع از طریق شرکای خود داریم. ما تنها باید کاری کنیم که افراد بیشتری محتوا را مشاهده کنند، زیرا این در هر صورت هدف نهایی محسوب می شود. رابطه بسیار قوی بین مشاهده محتوای خوب و لینک سازی وجود دارد. این یکی از بهترین انواع لینک سازی است که می توانید انجام دهید. روش قرار دادن محتوا در پیش چشمان افراد مناسب است.

پوشش خود را افزایش دهید

پوشش بیشتر، همسو با تمامی خطوط بالا هنوز مشکلی ندارد. نوشتن ایمیل، و پیدا کردن افراد تأثیرگذار خوب است. این ایده، همراه با توزیع، می تواند محتوای شما را در جلوی چشمان مناسب قرار داده بتوانید فرصت ساخت لینک های طبیعی را داشته باشید که انکور تکست آن را شما کنترل نکرده و مقیاس پذیر نیستند. این در واقع یک انسان است که لینک واقعی را در محتوای خود قرار داده و از شما حمایت می کند.

ارزش لینک = کیفیت ترافیک

یکی از چیزهایی که باید همیشه به یاد داشته باشید، این است که وقتی ما به لینک ها و نحوه قضاوت در مورد آنها نگاه می کنیم، ارزش هر لینک برابر با کیفیت ترافیکی است که به سمت شما هدایت می کند. این بدین معناست که گوگل نیز همین طور لینک ها را قضاوت می کند. الزاما کمیت ترافیکی مهم نیست که یک لینک برای شما ایجاد می کند، بلکه کیفیت آن مهم است. اگر شما یک مغازه مکانیکی داشته و به دنبال سرنخ های فروش خوب از لینک ها باشید، بهتر است کاری کنید مغازه های مکانیک دیگر یا مراکز فنی ماشین به شما لینک بدهند. یک لینک از بلاگ سئو احتمالا ارزش زیادی ندارد، زیرا مرتبط نیست. وقتی شما لینک سازی می کنید، یکی از قوانین طلایی این است که به کیفیت ترافیکی که هدایت می کند نیز نگاه کنید. این کار بسیار به سیگنال های مرتبط بودن، که گوگل بررسی می کند، کمک خواهد کرد.

از نوفالو(nofollow) استقبال کنید

در آخر، در عصر جدید لینک سازی، ما باید از نوفالو استقبال کنیم، و آنقدر مانند گذشته از آنها نترسیم، زیرا این لینک هایی هستند که در واقعا کمک زیادی نیز به شما نمی کرده اند، و بنابراین استقبال از آنها، به نوعی سیگنال های عدم اثربخشی برای گوگل را از بین رفته و شما می تواند پیج رنک بهتری داشته باشید. گوگل نمی خواهد که شما انکور تکست را منتقل کنید. بلکه به یاد داشته باشید که حتی بدون وجود لینک های نوفالو، گوگل هنوز آنها را به عنوان شواهدی استفاده می کند که در کراولینگ و اکتشاف نقش دارد. چندین مدرک وجود دارد که گوگل می تواند از لینک های نافالو به عنوان سیگنال متفاوت استفاده کند. تمام لینک ها نباید از رتبه صفحه یا انکور تکست رد شوند تا ارزشمند تلقی شوند. آخرین نظری که می خواهم با آن شما را ترک کنم، به یاد داشته باشید که وقتی شما کارهای خوب را انجام می دهید، این عملکرد لینک سازی خوب را دارید، شما بازاریابی خود را به سطحی بالاتر ارتقا می دهید. و بهترین نکته آن این است که لینک سازی خوب، از بازایابی خوب غیرقابل تمایز است. شما محتوای خود را در جلوی دید افراد قرار داده، با این افراد تأثیرگذار صحبت کرده، ترافیک را به سایت خود هدایت کرده و این موارد همان سیگنال هایی هستند که گوگل می خواهد به آنها پاداش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید