آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو رتبه الکسا و تأثیر آن در سئو

alexa
رتبه الکساسئو

رتبه الکساسئو

همگی می دانیم که سایت الکسا سایتی معروف برای رتبه بندی سایت ها بر اساس بازدید است. یعنی هر چقدر بازدید بیشتر باشد رتبه آن کمتر است. گوگل در ایران و جهان رتبه یک الکسا را دارد.

اما چرا همه وب مستران در چاه الکسا گیر کرده اند؟

شما با استفاده از پدیده شوم پاپ اپ، می توانید، بازدید مصنوعی و زورکی ایجاد کنید و رتبه الکسای خود را پایین بیاورید. استفاده از نوار ابزار الکسا هم در سطوح پایین تر (مثلا از رنک ۲۰۰۰۰ ایران به ۱۵۰۰۰ برسیدن) کاربرد دارد!

رتبه الکسا هیچ ربطی به سئو ندارد! عموما در ابتدای کار تصور می کنند هر چقدر بازدید بیشتر باشد، رتبه گوگل هم مناسب می شود. اما چنین نیست و بازدید ارتباط خیلی کم و غیر مستقیمی در ارتقای رتبه گوگل دارد. چه دلیلی دارد که به این عدد دلخوش باشید؟ رتبه الکسا فقط در جذب مشتری برای برای تبلیغ موثر است. که امروزه همه می دانند با استفاده از پاپ اپ می توان رتبه الکسا را به شدت کاهش داد. همچنین در آموزش Bounce Rate درباره دفع کاربر نوشتیم تا کاربران، همزمان با رتبه الکسا به نرخ دفع بازدید کننده یعنی bounce rate توجه کنند.

پس لطفا الکسا را فراموش کنید و صرفا روی سئو و برندینگ سایت خود کار کنید و به صورت دوره ای حاصل کار خود را که در رتبه الکسا موثر است مشاهده کنید و لذت ببرید و انتظار بیجا نداشته باشید.شاید موضوع شما موضوعی نباشد که بتواند بیش از ۱۰۰۰ بازدید روزانه واقعی برای شما به ارمغان اورند.پس چرا انتظار دارید الکسا سه رقمی و چهار رقمی بگیرید؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید