آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو لینک های داخلی خود را نوفالو نکنید

Dofollow and Nofollow
nofollow

nofollow

متاسفانه بارها دیده ام که کاربران و وب مستران، به خاطر نوفالو کردن لینک های خروجی، لینک های داخلی هم nofollow می کنند (به صورت سراسری کل لینک های سایتشان را nofollow می کنند). همانطور که در پست لینک نوفالو چیست گفتم، لینک های نوفالو، اعتبار را منتقل نمی کنند. اگر شما لینک های داخلی را nofollow کنید، اعتبار صفحات داخلی شما به یکدیگر منتقل نمی شود. وب سایت خود شما و صفحات آن، بهترین و لایق ترین جا برای لینک های follow است. وقتی به خاطر نوفالو کردن لینک های خروجی (مثل لینک های کامنت یا صفحاتی غیر از سایت خودتان)، لینک های داخلی خود را هم نوفالو می کنید، دقیقا همین ضرب المثل است که : (اومدی ابروشو درست کنی زدی چشمشم کور کردی).

لارم به ذکر است، گوگل هوشمند تر از آن است که صرف اشتباه شما، (نوفالو کردن لینک های داخلی) ، از انتقال اعتبار لینک های شما به صفحات دیگر خودتان خودداری کند. موتور های جستجو و گوگل به خوبی می دانند که ممکن است صاحب یک وب سایت، بدون آنکه بداند لینک نوفالو چیست، لینک های داخلی سایتش را نوفالو کرده باشد و یا طراح به طور پیش فرض چنین سایتی تحویل او داده باشد. برعکس آن نیز صادق است. گوگل به خوبی می داند که بسیاری از صاحبان وب سایت ها اصلا نمی دانند لینک نوفالو چیست و تمام لینک های خروجی آنها هم نوفالو است!

مت کاتز (Matt Cutts) مدیر بخش وب اسپم گوگل، نیز با همین استدلال توصیه کرده است که لینک های داخلی nofollow نباشند و کاربرد لینک های nofollow را تنها در لینک های خروجی دانسته است.

طبق تجربه ما این فرضیه غیر مطلق، هم با وجود احتمالات و شرایطی خاصی وجود دارد که موتور های جستجو به خصوص گوگل، برخورد متفاوتی با لینک های داخلی سایت و لینک های خروجی (لینک به دامنه های دیگر) داشته باشند. برای مثال ممکن است گوگل برای لینک های داخلی اصلا توجهی به nofollow بودن یا نبودن آن نکند. اما چه بهتر که درگیر احتمالات نباشید و لینک های داخلی سایت خود را به صورت عادی (follow – بدون rel=”nofollow”) قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید