آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو نقش تگ عنوان در سئو

title tag seo
Title

Title

عنوان صفحات مهمترین قسمت on page seo می باشد. اگر سیستم مدیریت محتوا یا پنل مدیریت سایت شما امکان تغییر عناوین صفحه را به شما نداده است از سئوی سایت خود صرف نظر کنید! زیرا پایه ترین پیش نیاز سئو را دارا نیست.در ادامه به شرح چگونگی بهینه سازی عنوان صفحات می پردازیم و در پایان سوالات متداول را پاسخ دادیم.

تگ عنوان همانطور که در آموزش پایه HTML گفته شد، مانند سایر تگ های html است و در قسمت head سایت قرار می گیرد:

tag

tag

چگونه عناوین مناسب قرار دهیم؟

۱- عنوان هر صفحه به ازای هر صفحه باید یکتا باشد.از قرار دادن عناوین تکراری در صفحات به شدت خودداری کنید.صفحه گروه های شما (دسته، یا هر صفحه ای که دارای زیر مجموعه است) باید عنوان کلی را در آن بنویسید. اگر زیر مجموعه های آن زیاد است، کلمات کلیدی زیر مجموعه ها را در صفحه گروه(پدر) در عنوان لیست نکنید!

۲- عنوان را حداکثر تا ۶۵ کاراکتر قرار دهید

۳- کلمات کلیدی را به صورت تکراری در عنوان تکرار نکنید! برای مثال ننویسید : خرید ساعت، خرید ساعت مچی، ساعت مچی مردانه و … . در عوض سعی کنید هر کلمه را یک بار بیشتر تکرار نکنید(مگر آنکه مجبور باشید) و اینگونه بنویسید : خرید ساعت مچی مردانه و زنانه.گوگل اکنون هوشمند تر از آن است که با عین عبارتی که در عنوان شما وجود دارد، رتبه بندی انجام دهد. اگر هم برایتان مهم است که کلماتی تکرار شوند، در نظر بگیرید بیشتر از ۶۵ کاراکتر نشود.

۴- از به کار بردن شعار در عنوان خودداری کنید! عنوان هر صفحه که ظرفیت محدودی دارد، باید با دقت و بهترین کلمات در آن به کار برده شود. از درج جمله و عبارت های کلی مثل : با ما رتبه سایت خود را افزایش دهید! با ما تفاوت محصولات را احساس کنید و … به شدت خودداری کنید.

۵- عنوان هر صفحه باید با محتوای همان صفحه مطابقت داشته باشد. اگر عنوان شما، درباره فروش موبایل است و داخل صفحه شما هیچ توضیحی درباره موبایل داده نشده است وقت خود را تلف کرده اید! بهتر است کلماتی که در داخل عنوان شما وجود دارد، در داخل محتوای آن صفحه هم وجود داشته باشند. (همه این موارد را به صورت طبیعی انجام دهید و از تکرار مصنوعی کلمات عنوان در محتوا خودداری کنید)

۶- به کار بردن اسم دامنه یا کاراکتر ستاره (و سایر کاراکتر ها جهت زیبا شدن ظاهر) در عنوان – اشتباه رایجی است که خیلی از سایت ها مرتکب آن می شوند. در دنیای سئو و تجارت های اینترنتی هر سایت یک برند و یک نام دامنه دارد. به کار بردن اسم دامنه که در url شماست کاری بیهوده است و فقط موجب کاهش ظرفیت کاراکتر های عنوان شما می شود. در عوض به کار بردن برند فارسی (که در url وجود ندارد) در انتهای عناوین می تواند مناسب باشد. این مورد هم تا حدودی سلیقه ای است. اگر دوست دارید کاربران دامنه شما را (بجای برند فارسی شما) بشناسند، نام دامنه را در عناوین به کار ببرید! توصیه من استفاده از برند شما در پایان عنوان شماست که با خط تیره یا | از عنوان صفحه جدا شده باشد.

سوالات متداول:

اگر عنوان بیش از ۶۵ کاراکتر شود رتبه سایت صدمه می بیند؟

خیر! صدمه نمی بینید! نمی توان به طور مطلق جواب آری یا خیر داد. بستگی به خیلی از موارد دیگر دارد. فقط موارد استاندارد و بهینه بودن مطرح شده است. وسواس نداشته باشید! در عوض سعی کنید عنواین خود را به شکلی که شرح داده شد بنویسید!

من تا به حال نام دامنه را در عنوان می گذاشتم. سایتم می تواند رشد کند؟

سعی کنید موارد گفته شده را رعایت کنید. چرا نشود؟

من عنوان صفحه را تغییر دادم و سایتم افت کرد. چرا؟

عنوان صفحه برای سایت هایی که رتبه دارند، خیلی مهمتر است. عبارتی که در عنوان به کار بردید کاملا مرتبط با سایت هایی است که به شما لینک داده اند. اگر می بینید در حالتی غیر از موارد یاد شده صفحه یا سایت شما رتبه بهتری می گیرد به همان شکل اقدام کنید! همیشه لازم نیست نهایت اصول را در سایت خود به کار ببرید.

من عنوانم را تغییر دادم ولی در گوگل تغییر نکرده است؟

صبر داشته باشید. برای سایت های پربازدید تا یک روز و سایت های خیلی کم یا بدون بازدید ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

من عنوانم را تغییر دادم ولی الان عنوان در گوگل به هم ریخته است. چرا؟

چون شما عنوان را با عنوانی که مرور گر نشان می دهد تطابق دادید (روی تب مرورگر صبر کردید و عنوان را مشاهده کردید) . شما باید عین عبارت عنوان را در تگ title سایت خود قرار دهید و به نحوه نمایش عنوان در مرورگر خود (وقتی روی تب با موس توقف می کنید) توجه نکنید. این مورد به خصوص وقتی در عنوان حروف انگلیسی یا عدد وجود دارد اتفاق می افتد.

من اگر عنوان صفحه ام را تغییر دهم، عنوان منو و عنوان آن صفحه که کاربر می بیند هم تغییر می کند و ظاهر سایتم به هم می ریزد.چه کار کنم؟

این یکی از ضعف های بسیاری از طراحان سایت است. اگر سایت شما قابل تغییر و توسعه است و سیستم مدیریت محتوای اختصاصی دارد، باید از طراح سایت خود بخواهید عنوان صفحات را (تگ title) برای شما مستقل از عنوان منو و عنوان آن صفحه (که کاربر مشاهده می کند) قابل تغییر و سفارشی سازی (customize) کند. اگر از سیستم های مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس و جوملا و دروپال استفاده می کنید با افزونه های سئو می توانید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت هیچ راهی ندارید و باید با سایت خود کنار بیایید. در این حالت محدودیت های بسیاری برای شما بوجود می آید. اما سایت هایی وجود دارند که با همین شرایط هم توانسته اند رتبه نسبتا خوبی کسب کنند. اما کار را بر خود به شدت سخت کرده اند!

مخصوص طراحان سایت و برنامه نویسان:

نحوه تغییر عنوان در php : (متغیر $title مقدار عنوانی است که در کد شما مقدار دهی شده است)

tag 2

tag 2

نحوه تغییر با فناوری Asp.NET در زبان CSharp و VB.NET :

tag 3

tag 3

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید