آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو نگاه کلی به افزایش رتبه ی سایت در موتورهای جستجو

افزایش رتبه موتورهای جستجو
 افزایش رتبه ی سایت

افزایش رتبه ی سایت

عده زیادی از کاربران مبتدی، تصور می کنند افزایش رتبه یک سایت در گوگل و موتور های جستجو فرایند ساده ای است و با انجام تغییراتی در کد هایشان یا درج لینک درسایت های دیگر به مقصود خود می رسند.

قبل از مطالعه هر آموزشی در هر سایتی، اگر چنین فکری دارید موارد زیر را در نظر بگیرید تا با دیدی وسیع تر به مطالعه بپردازید و ضریب شکست خود را کاهش دهید:

۱- هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد! به دنبال فرمول نباشید!

۲-روش ها مدام در حال تغییر هستند. پس با مطالعه آموزش ها و عمل به آنها سئوی همه سایت ها را فرا نمی گیرید.

۳- راهنمایی های گوگل بسیار پایه و مبتدی هستند. گوگل رازهای خود را فاش نمی کند.

۴-آموزش ها در همه سایت های دنیا دارای درصد خطاست. صرف دیدن آموزش به خصوص آموزش هایی که پایه نیستند و اصولی ندارند، مطلقا فکر نکنید صحیح است.

۵-گوگل قوانین نانوشته ای هم دارد که هیچ وقت منتشر نمی کند و هیچ کس نمی داند.

۶-هر موضوعی بستگی به رقابت آن دشوار و آسان می شود. اگر توانستید یک سایت با موضوع بی رقابت را در گوگل ارتقا رتبه دهید، دلیل نمی شود فکر کنید دیگر همه سایت ها را می توانید.

۷- همه عوامل در سئو به یکدیگر وابسته هستند. (خاصیت تضریبی دارند). هر کاری که برای سئو روی یک سایت انجام می دهید روی بقیه کارهایی که کرده اید یا خواهید کرد، تاثیر گذار است.

اما به طور خلاصه چه کار کنیم تا سایت استعداد بیشتری برای رتبه های مناسب در نتایج گوگل پیدا کند و حداقل های استانداردهای سئو را داشته باشد؟

۱- بهینه سازی داخلی سایت.

بهینه سازی داخلی سایت شامل موارد بسیاری مثل لینک های داخلی، لینک های خروجی، بهینه سازی عنوان صفحات، بهینه سازی تصاویر و سرعت سایت و url ها و … می شود.برای مطالعه کامل به آموزش بهینه سازی داخلی سایت مراجعه نمایید.

۲-محتوای خوب و با کیفیت

محتوا امروز، به شدت در رتبه بندی به خصوص در گوگل تاثیر گذار است. محتوای غیر تکراری و کپی نشده، تاثیر معجزه آسایی در رتبه سایت شما دارد. سایت های با صفحات خالی و یا صفحاتی که فقط داری عنوان و عکس هستند بدترین شکل سایت است و به کل این سایت ها باید با سئو خداحافظی کنند. (در شرایط خاصی با هزینه زیاد، چنین سایت هایی را هم می توان به نتیجه رساند)

۳- لینک ها ورودی به سایت.

لینک هایی که به سایت شما داده می شوند نقش بسیار مهمی در رتبه سایت شما دارند. اگر لینک ها از سایت های نامناسب باشند و یا به روش های نامناسبی لینک داده شوند، حتی ممکن است برای شما ضرر داشته باشد. در عوض سایتی که هیچ لینکی به آن داده نشده است، سایت بسیار ضعیفی و بی استعدادی در سئو خواهد بود. اطلاعات بیشتر در آموزش Link Building چیست؟

۴-فعالیت و انتشار مطالب و لینک شما در شبکه های اجتماعی.

این مورد را می توان زیر مجموعه ای از مورد بالایی دانست. انتشار مطالب شما در شبکه های اجتماعی از موارد تاثیر گذار در فهرست شدن مطالب شما و گاها افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو است.

۵-تبلیغات

از نظر شخصی من، اصل سئو و شکل صحیح آن تبلیغات است. تبلیغات خوب موجب شناخته شدن و شهرت سایت شما می شود و همین باعث می شود بخش زیادی از فرایند های بهینه سازی برای سایت شما به طور خودکار انجام شود. اما در عمل تبلیغات دارای هزینه بسیار بالایی هستند و یا کسانی که تبلیغات می کنند، نمی دانند چگونه تبلیغ کنند که در سئوی آنها موثر باشد. در حالت کلی می توان تبلیغات را در فاکتور های موفقیت در سئو به حساب نیاورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید