آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو پاپ آپ ممنوع

Pop Up
block popups

block popups

پاپ آپ همان پنجره مزاحمی است (برای مبتدی ها) که وقتی روی بخشی از یک سایت یا یک لینک کلیک می کنید باز می شود و سایت دیگری را نشان می دهد و کاربران غیر حرفه ای اینترنت نمی فهمند چه خبر شده است ولی کاربران حرفه ای اینترنت سریعا آن را می بندند.

تا کی وب ایرانی باید قربانی پاپ آپ های مزاحم باشد؟

فراموش نکنید در کشور های دیگر هم پاپ اپ استفاده می شود و مختص ایران نیست. ما چون سایت های غیر فارسی که مطالعه می کنیم، معمولا معتبر و معروف هستند، و پاپ آپ ندارند فکر می کنیم کل سایت های خارجی پاپ آپ ندارند.اما اکثر سایت های خارجی مرتبط با دانلود و آپلود، سایت های تبلیغاتی، سایت های با محتوای غیر اخلاقی و سایت های کوجک یا کم اعتبار کشورهای دیگر، از آپ آپ استفاده می کنند. اما ما چون در بتن سایت های محلی کشور های دیگر نیستیم ممکن است فکر کنیم پاپ اپ فقط در کشور ما خیلی زیاد است.پاپ آپ تا زمانی که کاربر غیر حرفه ای در سطح وب جهان وجود دارد توجیه اقتصادی دارد.

اما خارجی ها (منظور کشورهای توسعه یافته است) یک فرق عمده با ما دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

از نظر من پاپ آپ تنها دو کاربرد دارد که باز هم توجیه پذیر نیست:

یک سایت پربازدید دارید و از سایت های دیگر هزینه می گیرید که پاپ آپ آنها را قرار دهید.در اینجا یک منبع درامد است که برای کاربرانتان مزاحمت ایجاد کنید و پول بگیرید.بنظر شخصی من این پول که از حاصل آزار دیگران بدست می آید توجیه شرعی و اخلاقی ندارد!
یک سایت کم بازدید دارید و می خواهید با پاپ آپ رتبه الکسای آن را به شدت پایین بیاورید و سپس به انسان های ساده لوح بگویید، الکسای من را ببین! چقدر پر بازدید هستم! و سپس تبلیغ انسان های ساده را با دریافت وجه در سایتتان قرار دهید که این درآمد هم چون مبتنی بر دروغ است توجیه اخلاقی ندارد.

پاپ آپ هیچ ربطی به رتبه و رنکینگ شما در نتایج گوگل ندارد!
پس از برداشته شدن پاپ اپ، رتبه الکسای سایت مجددا بالا می رود(بدتر می شود)
پاپ آپ فقط موجب دفع بازدید کننده از سایت شما می شود که تا حدودی در صورتی که گوگل هوشمند تر شود، ممکن است بتواند به عنوان فاکتور منفی برای خریدار یا فروشنده آن قرار دهد که در زمان نگارش این مطلب، تا حدودی بخصوص برای پنجره های new tab می تواند تشخیص دهد و به شما اخطار داده می شود:

While we were indexing your webpages, we detected that some of your pages were using techniques that are outside our Webmaster Guidelines.

Specifically, we detected sneaky redirects on your site that are conditionally redirecting users based upon their country. This means that some of your visitors are redirected to other sites instead of being able to view your site’s content, and these other sites have little relevance to the content of your site’s pages.

اما راجع به تفاوت سایر کشور ها با ما در استفاده از پاپ اپ:

در جامعه ما، متاسفانه استفاده از پاپ اپ برای وب مستران (صاحبان وب سایت ها) جا افتاده است. آنها فکر می کنند استفاده از پاپ اپ در سئو و کسب رتبه خوب در گوگل مفید است. فرق ما ایرانی ها در این است که پاپ آپ را یک وسلیه خوب و مفید می دانیم. اما سایر جوامع، پاپ آپ را وسیله ای برای کسب درامد از کاربران غیر حرفه ای می دانند. جوامع دیگر تبلیغ اینکه با پاپ اپ رتبه خود را بهبود دهید را نمی کنند!

و سوالی که اینجا از تمامی هم وطنان خوبم دارم:

صرف اینکه پاپ اپ، الکسای شما را پایین بیاورد خوشحال کننده است؟ آیا فقط از یک عدد خوشتان می آید؟ وقتی پایین رفتن این عدد (رتبه الکسا) هیچ سودی ندارد و تمام بازدید کنندگان سایت شما زورکی وارد سایت شما شده اند و یا بلافاصله ان رابسته اند، دلیل شما برای استفاده از آن چیست؟ آیا یک وسواس و ذوق کاذب است برای کاهش یک عدد؟چرا باید خودمان را گول بزنیم؟

خواهشمندم هیچ وقت پاپ آپ دیگران رو توی سایت های دیگه نذارید و خودتون هم پاپ آپ خودتون رو در سایت های دیگه قرار ندید و دیگران رو هم به این کار (پرهیز از پاپ آپ) تشویق کنید. در پایان شما رو دعوت می کنم که روی مرورگر کرومتون افزونه javascript popup blocker رو نصب کنید و به همه توصیه کنید که از این افزونه و هر افزونه ای برای مقابله با پاپ اپ استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید