آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو چه تعداد کلمه کلیدی باید در صفحه اصلی شما وجود داشته باشد؟

Optimized Keywords
keywords

keywords

وب مسترهایی که به دنبال بهینه سازی و سئو سایت هستند، همه چیز سایت را تغییر می دهند. هر چیزی یک عامل احتمالی برای بهبود سایت است، صفحه اصلی، قطعاً یکی از مهم ترین صفحاتی است که به بهینه سازی نیاز دارد، پس طبیعتاً چندین مسئله باعث سوال می شود. یکی از آنها، بسیار ساده است؛ چه تعداد کلمه کلیدی برای صفحه اصلی لازم است؟ آیا در این مورد، هر چه کمتر، بهتر؟ یا اینکه واقعا بیشتر باید باشد؟ چه مقداری افراط محسوب می شود؟

قطعا، مانند هر چیز دیگر در سئو، جواب کاملا شخصی بوده، و به ترافیک، مشتریان و سایت شما بستگی دارد.

پاسخ درست

هیچ کسی در دنیا، حتی گوگل نمی تواند عددی قطعی را برای پاسخ این سوال مشخص کند. بعضی از سایت ها، با صفحه اصلی 300 کلمه ای، رتبه بالا می گیرند و در صورت افزایش کلمات، رتبه شان کاهش پیدا می کند. بعضی از سایت ها، هرچه کلمه بیشتری قرار دهند، رتبه شان افزایش پیدا می کند. کاری که شما باید انجام دهید، رسیدن به تعادل مناسب بین محتوای بیش از حد کم و بیش از حد زیاد است.
آیا آمار پرش صفحه اصلی شما بالاست؟ اگر این طور است، صفحه شما همخوانی خوبی ندارد. این می تواند به علت تعداد کم کلمات باشد – از نظر کاربران، ارزش کمی برای صفحه اولی که مشاهده می کنند، دارد – یا می تواند به علت گشت زنی، لی اوت، یا تبلیغات ضعیف باشد.
از آنالیتیک های خود استفاده کنید. آیا صفحه اصلی شما برای کواری ها در نتایج جست و جو آمده، یا تمامی صفحات لندینگ مشخص می شوند؟ در کل، از نقشه گرمایی کلیک و فعالیت استفاده کرده تا ببینید کاربران در صفحه اصلی شما چه کاری را انجام می دهند. آیا لینک های گشت زنی وجود دارد که اصلا بر روی آنها کلیک نمی شود؟ آیا عکس هایی وجود دارد که به امید هدایت به سمت محتوا بر روی آنها کلیک شده و چنین کاری را انجام نمی دهند؟ بهینه سازی تجربه کاربر در صفحه اصلی بسیار مهم تر و اثربخش تر از قرار دادن محتوای زیاد است.

محتوای هدفمند

صفحه اصلی شما، مانند هر صفحه دیگری در سایت، فرصتی برای قرار دادن لینک ها و کلمات کلیدی قدرتمند است. شما باید از نوشتن برای موتورهای جست و جو خودداری کنید. اگر صفحه اصلی شما، مانند مرکزی شلوغ و در هم از کلمات کلیدی و لینک باشد که هیچ محتوای هدفمندی برای کاربر ندارد، هیچ کاربری در آن نمی ماند. شما باید علاوه بر بهینه سازی برای موتورهای جست و جو – و در واقع تکنیک هایی که شما استفاده می کنید، قدیمی شده و احتمالا اثربخشی ندارند – برای کاربران که اهمیت بیشتری نیز دارند، بهینه سازی انجام دهید.
نیمه صفحه را در نظر بگیرید. وقتی کاربر صفحه اصلی شما را نگاه می کند، تنها چیزی که می بینید، بخش بالایی است. هر چیزی که نیاز به اسکرولینگ داشته باشد، تا زمانی که اسکرول واقعا انجام نشود، مخفی باقی می ماند. واقعیت این است که بسیاری از کاربران اصلا زحمت اسکرول کردن را به خود نمی دهند. اگر آنها چیزی که می خواهند در بالای صفحه نبینند، احتمال برگشت به صفحه برای بررسی بیشتر، کم است. اگر شما تمامی کلید های هدایت کننده را در نیمه پایینی قرار دهید، هیچ سودی برای شما نخواهند داشت. لی اوت خود را کمی تغییر داده و محتوا را کمی بالاتر قرار داده و کاری کنید که کلید های هدایت کننده در نیمه بالای صفحه قرار گیرند.

اولین تأثیرگذاری

برای اکثر کاربران، صفحه اصلی، اولین تصویری از کل سایت شما خواهد بود. همان طور که گفته می شود، اولین تأثیرگذاری، مهم ترین تأثیرگذاری است. از دیدگاه کاربران، سایت خود را نگه دارید. وقتی آنها به صفحه فرود وارد می شوند، چه چیزی را مشاهده می کنند؟ آیا سریعا می توانند محتوا را انتخاب کنند؟ آیا آنها با زبان ویژه، معرفی را مشاهده می کنند که شاید معنای کمی داشته باشد؟ آیا تبلیغات، بنرها، اسلایدشوها، و پاپ آپ هایی وجود دارد که ذهن را منحرف می کنند؟ آیا چیزی وجود دارد که به عنوان مانع بین کاربر و محتوای عمل کرده و باید کاهش پیدا کرده، انتقال داده شده یا کاملا حذف شود. اگر صفحه اصلی شما، فیلمی دارد که خودکار پخش می شود، آن را خاموش کنید. هیچ کسی واقعا یک فیلم که خودکار پخش می شود را دوست ندارد. در بهترین حالت، آنها به دنبال توقف فیلم با هدف قطع انحراف ذهنی هستند. در بدترین حالت، آنها سایت شما را متهم به استفاده از تکنیک های تبلیغاتی سطحی کرده و سریعا از سایت خارج می شوند.
آیا شما یک جمله خاص برای معرفیتان دارید؟ یک کاربر جدید که از صفحه اصلی بازدید می کند، باید سریعا توانایی تشخیص این را داشته باشد که سایت شما چه کاری را انجام می دهد. آنها باید بدانند که آیا شما محصول یا خدمات را به فروش می رسانید. یا اینکه محتوای کتبی ارائه کرده و یا اینکه یک تولید کننده هستید. طراحی صفحه اصلی شما باید بازتاب دهنده پروفایل شرکت شما باشد. رنگ هایی را انتخاب کنید که با جو شرکت شما همخوانی دارد. یک طراح گرافیک با یک قالب وردپرس ساده، توانایی ایجاد اعتماد به نفس را نداشته و عملکرد مناسبی ندارد. ارائه اطلاعات
از خودتان بپرسید من چه کسی هستم؟ آیا صفحه اصلی، چنین سوالی را پاسخ می دهد؟ شما به یک لوگوی مشخص و نام برند قابل خواندن نیاز دارید. همین طور یک بخش “در مورد ما” که به راحتی قابل تشخیص باشد نیز می تواند برای کاربران کنجکاو بسیار مفید باشد.
از خودتان بپرسید ما چه کاری انجام می دهیم؟ بازهم، آیا صفحه اصلی شما چنین سوالی را پاسخ می دهد؟ یک جمله خلاصه و توضیح کوتاه می تواند کافی باشد، البته هر دو آنها نباید بیش از 50 تا 100 کلمه باشند. این جا، محلی عالی برای قرار دادن کلمات کلیدی و لینک کردن به آن کلمات کلیدی در صفحات خدمات و محصولات است. شما همین طور می تواند از این فرصت برای لینک کردن به جملات کاربران در مورد شما نیز استفاده کنید.
از خودتان بپرسید چطور یک بازدید کننده از دیدن صفحه اصلی من می تواند سود ببرد؟ آیا صفحه اصلی، به کاربر ارزش ارائه کرده و او برای رسیدن به محتوای بیشتر تلاش می کند؟ شما توانایی قرار دادن تمام محتوا در سایت را ندارید، اما می توانید افراد را به سمت صحیح هدایت کنید. یک بازنگری خلاصه بر کارهایی که انجام می دهید و اینکه کجا می توانند با شما در تماس باشند، نیز مفید خواهد بود. شما همین طور باید بخش جست و جوی قابل مشاهده برای کاربران نیز قرار دهید تا در سایت شما جست و جو کنند. از قرار دادن بسته های مشابه برای ثبت ایمیل، تا ثبت نام خبرنامه، خودداری کنید. این مشکلی بسیار رایج بوده و توانایی کاربر برای جست و کردن در سایت را مختل می کند. نقشه سایت و آرشیو محتوا برای بلاگ نیز می تواند به پیدا کردن محتوا کمک کنند. مسئله تعداد
تمام مواردی که در بخش بالا بیان شدند، مفید و خوب هستند؟ بازهم، هیچ عدد قطعی برای قرار گرفتن به طور جادویی در رتبه های بالا وجود ندارد. در کل، شما نباید فراتر از 1000 کلمه بروید. تنها استثنا زمانی است که سایت شما یک لاگ اصلی بوده و صفحه اصلی تعداد ورودی ها و پست های جدید بلاگ شما را نشان می دهد. شما می توانید سریعا لیستی چنین شکل را قرار دهید، هو کاربران می توانند ارزش را تشخیص دهند.
به ندرت سایت هایی که زیر 100 کلمه در صفحه اصلی دارند، اثربخشی خواهند داشت. به سادگی، شما اطلاعات و محتوای کمی را به کاربران خود ارائه می کنید. تنها استثنا زمانی است که صفحه اصلی شما بر اساس عکس و فیلم است. تنها چندین سایت می توانند چنین کاری را انجام دهند و معمولا در صنعت طراحی و هنر هستند. اما یک سایت تجارت الکترونیک یا بلاگ، نمی تواند چنین کاری را انجام دهد.
از کلمات بیشتر، نترسید. اگر کلمات شما بر ارزش می افزایند، از آنها نترسید. نکته این جاست: حداکثر فضایی که لازم دارید را استفاده کرده تا بتوانید بیشترین ارزش را به کاربران خود ارائه کنید. اگر شما واقعا نگران تعداد دقیق کلمات هستید، محتوای خود را تغییر داده و بارها تست انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید