آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو 10 نکته در سئو که گوگل تایید نمی کند

The Google
google story top

google story top

امروزه با توجه به تاثیر گوگل در کسب و کار اینترنتی شرکت ها، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به مورد بسیار مهمی برای شرکت ها تبدیل شده.

امروزه کسی نمی تواند در نتیجه جستجوی موتورهای جستجو برتر باشد بدون دانستن روش رنک دهی گوگل. مواردی هست که می بایست را رعایت نمایید تا در نتیجه های جستجوی گوگل در مکان بالایی قرار گیرید. در این بخش 10 مورد را که حضور ذهن داشته ام برای شما آورده ام.

1. ایجاد مطالب بی کیفیت در سایت

دلیل آنکه گوگل موتور جستجوی خود را به روز رسانی نمود این بود که قصد داشته نتیجه بهتری به جستجو گران ارائه نماید, که این مسئله به با کیفیت بودن مطالب وب سایت مربوط است. مطالب جدید در گوگل اهمیت بسیاری دارند. مطلب بی ارزش, مقالات غیر مرتبط, مطالب بسیار کوتاه و بی کیفیت جزو مواردی هستند که گوگل از آن متنفر است. امروزه در گوگل کیفیت مطلب اهمیت بسیاری پیدا نموده است.

2. مطالب تکراری

مطالب تکراری فقط به این معنا نیست که مطالب تکراری و مشابه سایت های دیگر ایجاد ننمایید. همچنین در سایت خود مطالب کپی و مشابه یکدیگر ایجاد ننمایید. گوگل از محتوای تکراری متنفر است بنابراین در سایت خود مطالب جدید و غیر تکراری ایجاد نمایید. می توانید مطالب سایت های مختلف را با یکدیگر تلفیق نموده و مطلب جدیدی ایجاد نمایید و یا مطلب مورد نظر را در فرمت دیگری به مانند ویدئو و یا pdf و سایر فرمت ها ارائه نمایید. در صورتی که از مطالب سایرین استفاده می نمایید دقت نمایید تا مطلب شما موضوع و جهت خود را داشته باشد و یکتایی خود را حفط نماید.

3. عدم استفاده از شبکه های اجتماعی

برخی گمان می نمایند شبکه های اجتماعی تاثیری در رتبه سایت در موتورهای جستجو ندارد که این امر اشتباه است. گوگل نیز هم اکنون به شبکه های اجتماعی با گوگل پلاس و گوگل آودور خود وارد شده. شبکه های اجتماعی می بایست برای کمک به رنک سایت به صورت فعال استفاده گردد. گوگل طرفدار سایت هایی است که از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند زیرا شبکه های اجتماعی به سایت اعتبار می بخشند.

4. استفاده از دایرکتوری های بی کیفیت

در سال های سیاه سئو, ساخت لینک مهمترین مورد بود. که دیگر هم اکنون اهمیت خود را از دست داده. در ایجاد لینک هم اکنون کمیت جای خود را به کیفیت داده. در صورتی که ایجاد لینک را به صورت غیر طبیعی انجام دهید گوگل شما را مجازات خواهد نمود.

5. خرید لینک

گوگل این مورد را دوست ندارد که شما در سایت های پر بازدید تبلیغ نمایید و از این طریق بازدید کننده به دست آورید. این مورد هزینه شما را هدر می دهد و ممکن است همچنین به رنک شما آسیب بزند.

6. ایجاد لینک به صورت غیر طبیعی

حتی بهترین شرکت ها نمی توانند در یک روز هزاران لینک ایجاد نمایند, مگر اینکه این لینک ها از طریق غیر طبیعی ایجاد شده باشد. گوگل این مورد را به خوبی می داند. در این مورد صبر و کار مدارم بسیار مهم می باشد و در صورتی که می خواهید نتیجه درستی بگیرید می بایست در کار خود مداومت داشته باشید.

7. استفاده زیاد از کلمات کلیدی

گوگل همچنین استفاده زیاد و بی مورد را از کلمات کلیدی مجازات می نماید. در صورتی که یک کلمه کلیدی را بارها و بارها استفاده نمایید, ممکن است گوگل رنک شما را به دلیل استفاده زیاد پایین بیاورد. در لینک سازی خود از تمامی کلمات کلیدی استفاده نمایید.

8. عدم بررسی بک لینک ها

شما نمی دانید رقیب شما برای رنک گیری بهتر چه کاری انجام داده است. می توانید با بررسی بک لینک سازی رقبای خود ایده های بهتری بگیرید. همچنین می بایست یک لینک های خود را بررسی نمایید، زیرا شاید سایر شرکت ها و رقبا لینک های شما را در سایت های بی کیفیت و سایت هایی که باعث پایین آمدن رنک سایت شما می شوند قرار می دهند. می توانید با بررسی مداوم وضعیت بک لینک ها، بک لینک های بی کیفیت را از پروفایل خود حذف نمایید.

9. لینک به سایت های بی کیفیت

همینطور که لینک از سایت های بی کیفیت بر روی سایت شما تاثیر منفی دارد، لینک به سایت های بی کیفیت نیز بر رنک شما در موتورهای جستجو تاثیر منفی می گذارد, همیشه دقت نمایید به چه سایتی لینک می دهید و موضوع سایت لینک داده شده می بایست با موضوع سایت شما یکی باشد.

10. فراوش کردن ایجاد ارتباط معنادار

با سایر سایت های مرتبط به کار خود ارتباط برقرار نمایید. در سایت ها عضو شوید و در آن سایت ها فعالیت نمایید. در انجمن های مرتبط به کار خود و وبلاگ ها عضو شوید و در آنها مطالب مفید و معتبر ارسال نمایید. و در این سایت ها فعالیت مدام داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید