آکادمی, آموزش سئو, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

آموزش سئو 12 راه برای افزایش ترافیک وب سایت از گوگل بدون لینک سازی

 

Increased Traffic

Increased Traffic

لینک سازی، کاری سخت است، اما تنها راه برای کسب ترافیک از نتایج جست و جوی گوگل نیست.

وقتی من برای اولین بار سئو را شروع کردم، لینک سازی نقطه قوتم محسوب نمی شد. من تجربه کمی در تولید محتوای با کیفیت داشتم. اما تنها بر روش هایی تمرکز داشتم که به سادگی جواب می داد.
با اینکه عوامل خارج صفحه مانند لینک بیلدینگ، اثربخشی بیشتری نسبت به فعالیت های داخل صفحه (Insite Seo)، در صفحه نتایج جست و جوی گوگل دارند، متخصصین سئو امروزه چندین روش دیگر برای کسب ترافیک بیشتر را حتی بدون لینک سازی در اختیار دارند.
متخصصین مجرب سئو، از قبل با بسیاری از این عملکردها آشنا شده اند، و وب سایت هایی را بهینه سازی کرده اند که می تواند با استفاده از این روش ها، بهبود پیدا کند.

  • اگر شما لینک کافی برای قرارگرفتن در بالای صفحه و 5 رتبه اول را داشته باشید، پس لینک کافی برای موقعیت اول را دارید

مقالات عمقی و کاربردی (Depth-Article)

بر اساس نمودار مزکست، 6 درصد از نتایج جست و جوی گوگل، حاوی مقالات عمقی و کاربردی هستند. شاید این آمار، قابل توجه به نظر نرسد، اما مقالات واجد شرایط، باعث رشد قابل توجه ترافیک وب سایت می شوند. ما گزارشاتی در مورد افزایش ترافیک تا 10 درصد را بعد از تأیید، شنیده ایم. با اضافه کردن سیگنال به HTML خود، محتوای با کیفیت شما می تواند واجد شرایط نشان داده شدن محتوا در صفحه نتایج شود. این مارک آپ، توسط گوگل پیشنهاد می شود:

  • اضافه کردن مارک آپ به مقاله Schema.org و البته NewsArticle نیز خوب خواهد بود.
  • اقتدار گوگل+
  • مارک آپ لوگو
  • شماره گذاری صفحه و کانونیکاله کردن (Pagination ها و استفاده از rel=Canonical)
  • اولین کلیک مجانی یا ایندکس شدن در صفحه خبرهای گوگل

با اینکه به نظر می رسد، گوگل بیشتر به دنبال سایت های خبری دارای اقتداری باشد که مقاله عمقی دارند، اکثر سایت هایی که احتمال واجد شرایط بودن هستند، مارک آپ معنایی (Semantic Markup) مناسبی را اجرا نمی کنند.

  1. بهبود رضایت کاربر

    آیا می توانیم با بهبود تجربه کاربران، رتبه بندی خود در گوگل را افزایش دهیم؟ جواب در بسیاری از موارد “بلی” است و تجربه چندین متخصص سئو نشان می دهد که تأثیرات آن می تواند بیشتر از حد انتظار شما باشد. ما می دانیم که الگوریتم پاندای گوگل وب سایت های “کم کیفیت” را جریمه می کند. همین طور می دانیم که گوگل بر اساس میزان کلیک های کاربر در روی سایت، رضایت وی را اندازه گیری می کند.
    استفان لوی در کتابش چنین می نویسد:
    گوگل می تواند میزان رضایت کاربر را ببیند …. بهترین علامت رضایت آنها، “کلیک طولانی” است – این زمانی رخ می دهد که فرد می خواهد نتیجه جست و جو، به صورت ایده آل در بالا را دیده و دیگر برنگردد.

    این ایده برگشت به صفحه نتایج جست و جو نامیده می شود و اگر بخواهید ان را کاهش دهید، باید بازدیدکنندگان را داخل سایت راضی نگه داشته “یا حداقل به گوگل برنگردانید تا در جای دیگر به دنبال جواب بگردد). بسیاری از متخصصین سئو باور دارند که گوگل به همین خاطر، رتبه های بالاتری در نتایج جست و جو، به شما ارائه می کند.

    تیم گریس از branded3 در گزارشش در مورد آژانس سئوی خود توضیح می دهد:
    با اینکه، ما هیچ شواهد مستقیمی از برگشت به صفحه نتایج در جست و جوی گوگل نداریم، اما مصاحبات و تحلیل های زیادی را دیده ایم که احتمالاً نسبت به سایر روش های سئوی امروزی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

  2. اسنیپت های غنی (Rich Snippet) از داده های دارای ساختار (Structured Data)

    گوگل مدام در حال توسعه اسنپت هایی است که در صفحه نتایج جست و جو نشان می دهد و شامل رویدادها، آهنگ ها، و فیلم ها می شود.
    اگر شما تازه کار خود را شروع کرده اید، دستورالعمل ایجاد اسنپیت های غنی را در سئوگجت بررسی کنید.
    دو نوع مارک آپ محبوب ما برای افزایش کلیک، فیلم و عکس هستند، که در بخش های پایین مورد بحث قرار می گیرند.

  3. بهینه سازی فیلم

    اسنیپت های فیلم، در هر پیکسل، مانند محلی برای جذب ترافیک جست و جو بوده و اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به سایر اسنیپت های غنی دارند، حتی بیشتر از عکس های نویسنده. تحقیقات نشان می دهد که چشمان ما اول بر فیلم تمرکز می کند.
    اسنیپت های فیلم، برخلاف عکس ها، معمولاً راحت تر نشان داده می شوند و اتصال به حساب گوگل+ لازم نیست. اسنیپت های فیلم معمولاً به ایجاد و ساخت نقشه سایت XML و اضافه کردن مارک آپ فیلم Schema.org نیاز دارند. برای ساده کردن مسایل، بسیاری از خدمات شخص ثالث، مسئولیت جزئیات فنی را به جای شما، قبول خواهد کرد. می توانید برا سایت نقشه سایت از Wistia استفاده کنید و مارک آپ Shcema.org را خودبخود اضافه می کند.

    نکته مهم: هم Schema.org و هم نقشه سایت XML به شما اجازه می دهد تا تامبنیل های تصویری را تعریف کنید که در نتایج جست و جو ظاهر می شوند. تامبنیل اثربخشی زیادی در کلیک ها دارد، پس دقت داشته باشید.

نویسندگی گوگل+

نمره آوردن در عکس نویسنده در صفحه نتایج جست و جوی گوگل، به معنای افزایش قطعی کلیک ها نیست، اما عکس صحیح می تواند به آمار کلیکی های میانی در بسیاری از نتایج استفاده کند.
چه عکس نویسنده ای خوب خواهد بود؟ با اینکه هیچ قانونی وجود ندارد، من شخصاً ده ها عکس را تست و تحلیل کرده و به چندین عامل موثر پیدا پی برده ام:

  • از صورت یک فرد واقعی استفاده کنید، نه لوگوی شرکت، نه انمیشین، و یا نماد
  • رنگ های دارای کانتراست بالا را استفاده کنید. از آنجا که عکس های کوچک است، بهتر است بین پس زمینه و پیش زمینه به خوبی متمایز شود.
  • با مخاطب هدف همخوانی داشته باشد. برای مثال، طرفداران جوان وب سایت ما احتمالاً کمتر روی عکس یک فرد مسن با کت و شلوار کلیک می کنند که شبیه مشاور مالی است.

گوگل جدیداً بیشتر در مورد عکس های نویسندگان سخت گیر شده و اگر شما به درستی نویسندگی را اجرا کرده باشید، شاید تنها در 20 درصد تمامی صفحات نتایج جست و جو، عکس شما نشان داده شود.

  1. بهبود و افزایش سرعت سایت

    بهبود سرعت سایت، نه تنها رضایت کاربری (نکته 1) را بهبود می بخشد، بلکه می تواند تأثیر مستقیم بر رتبه بندی جست و جوی شما داشته باشد. در واقع، سرعت سایت یکی از چند عامل رتبه بندی است که گوگل آن را تأیید کرده است.
    یکی از مسایل جالب این است که سرعت لودینگ واقعی صفحه می تواند بسیار کمتر از زمان اولین بیت(TIBF) باشد. TIBF مد زمانی است که سرور به درخواست پاسخ می دهد.

    همان قدر که سرعت برای جست و جوی دستگاه های کامپیوتر روی میزی مهم است، این سرعت در موبایل های اندروید، اهمیت بیشتری در گوگل دارد. به آخرین باری فکر کنید که سعی کرده اید با یک سیگنال و کانکشن ضعیف، صفحه ای را روی موبایل خود باز کنید.
    بهینه سازی زمان بارگذاری یک صفحه در تلفن های هوشمند، مخصوصاً زمانی مهم است که شبکه های داده موبایل های هوشمند به آن متصل شوند.

سئو تلفن های هوشمند

علاوه بر سرعت، اگر وب سایت شما تنظیمات مناسب برای تلفن های هوشمند را نداشته باشد، احتمالاً رتبه شما در کوئری های موبایل گوگل کاهش پیدا می کند. گوگل تأیید کرده است که خطاهای تلفن هوشمند می تواند به معنای رتبه بندی موبایلی کمتر باشد.
خطای تلفن هوشمند چیست؟ خطاهای شامل موارد زیر:

  • ریدایرکت کردن بازدیدکنندگان به URL موبایل اشتباه
  • قرار دادن فیلمی که در تلفن های خاص (برای مثال، فیلم فلش در آی فون ها) پخش نمی شود.
  • پاپ آپ هایی که به راحتی در موبایل بسته نمی شوند.
  • کلیدها یا فونت هایی که در موبایل، بیش از حد کوچک نشان داده می شوند.

گوگل پیشنهاد می کند که سایت پاسخگو باشد، اما بسیاری از برندهای بزرگ دنیا، شامل Apple.com سایت پاسخگو ندارند. بدون توجه به این مسئله، تجربه موبایلی خوب از الزامات محسوب می شود.

  1. توسعه مخاطبین بین الملل

    آیا وب سایت شما، ترافیک احتمالی خارج از کشورهای متفاوت/ یا دارای زبان متفاوت دارد؟
    اکثر اوقات، فرصت برای نشان داده شدن در نتایج جست و جوی بین الملل، بسیار بیشتر از ماندن در مرزهای کشور خودتان است، و رقابت نیز می تواند در فضای بین الملل کمتر باشد.

  2. حاشیه نویسی اجتماعی با گوگل+

    وقتی شما محتوا را در فیس بوک یا تویتر منتشر می کنید، شبکه شما اساساً آن را تنها زمانی می بیند که افراد در همین دو شبکه اجتماعی، محتوا را بخوانند.
    از طرف دیگر، وقتی شما محتوا را در گوگل+ منتشر می کنید، شبکه شما می تواند آن را هر بار که در گوگل جست و جو می شود، مشاهده کند. تحقیقات خود گوگل نشان می دهد که کاربران، تمرکز زیادی بر حاشیه نگاری های اجتماعی دارند، حتی وقتی با فیلم و سایر انواع اسنیپت غنی دیگر آمده باشد.
    ساده ترین راه برای بهره بردن از این مسئله، توسعه شبکه گوگل+ و انتشار منظم محتوای خوب در آن است. به علاوه، محتوای منتشر شده از طریق گوگل+ معمولاً در نتایج جست و جوی معمولی رتبه می آورد، و برای تمام وب قابل مشاهده است. این مسئله هیچ ربطی به ارتباطات اجتماعی ندارد.

  3. بهینه سازی اسنپیت

    این مسئله به بهینه سازی متا تگ پایه و بهینه سازی تگ عنوان بر می گردد، اما باید به یاد داشته باشید که چنین عملی، اثربخشی بالایی دارد. در دو سال گذشته، گوگل حداکثر طول تگ های عنوان را تغییر داده است تا دیگر به تعداد حروف وابسته نباشد، بلکه به تعداد پیکسل های استفاده شده مربوط می شود، که معمولا حدود 500 پیکسل می شود. هر بار که گوگل یک لی اوت جدید را تست می کند، این مقدار عوض می شود. از آنجا که 500 پیکسل به سختی در زمان نوشتن عنوان ها، قابل تشخیص است، بهترین کار این است که شما عنوان خود را بین همان 60-80 حرف نگه داشته و از ابزار بهینه سازی اسنیپت آنلاین استفاده کرده تا طول تگ عنوان مناسب را پیدا کنید.
    گوگل دستگاه های مربوط به توضیح متای خود را تغییر داده است، تا به خوبی توضیحات تکراری متا را تشخیص داده و بنابراین استفاده از چنین روشی، مناسب نخواهد بود. مت کاتز گفته است که اگر شما توضیح خاص برای هر صفحه نداشته باشید، بهتر است اصلا صفحه را توضیح ندهید:
    شما می توانید یا یک متا تگ توضیح خاص داشته، یا اصل متا تگ توضیح استفاده نکنید.
    با توجه به اینکه متاتگ های توضیح تکراری، تنها یکی از موارد پیشنهادات HTML است که گوگل وب مستر تولز مشخص می شوند، آیا واضح نیست که این مسئله می تواند در رتبه گیری صفحه نتایج جست و جوی گوگل، منفی به نظر برسد؟

آپدیت کردن محتوای تازه

وب سایت هایی که دیگر لینک های جدید دریافت نمی کنند، معمولا با افت رتبه در صفحه نتایج جست و جوی گوگل روبرو می شوند. در همین بین، سایت هایی که هرگز محتوای جدید ایجاد نکرده یا اجازه می دهند صفحاتشان کهنه شوند، کلاً اعتبار خود را از دست می دهند.
تازه کردن محتوا، حتماً باعث ارتقای رتبه نمی شود، اما در بعضی از انواع خاص کوئری، قعطاً این کار اثربخشی بسیار خوبی خواهد داشت. گوگل تازگی روش های متفاوتی را بررسی کرده که شامل موارد زیر می تواند باشد:

  • تاریخ شروع
  • درصد تغییرات محتوا
  • مدت زمانی که محتوای خود را به روز رسانی می کنید.
  • تعداد صفحات جدید که در طول زمان می سازید
  • تغییرات محتوای مهم (متن صفحه اصلی) در مقایسه با محتوای غیر مهم (لینک های فوتر).
  1. سئوی داخل صفحه مداوم

    عواملی که در اینجا لیست شده اند، تنها بخش کوچکی از حیطه وسیع هستند که باعث می شوند در صفحه نتایج جست و جوی گوگل رتبه بیاورید. مسایلی مثل شاخص گذاری، کراولینگ، کانونیزاسیون، محتوای تکراری، معماری سایت، تحقیق بر کلمات کلیدی، ساختار لینک درونی، بهینه سازی تصویر و هزاران چیز دیگر می تواند باعث تغییر قابل توجه در رتبه بندی شوند.
    کار متخصص فنی سئو، هر سال پیچیده تر می شود، اما ما فرصت های بیشتری نسبت به گذشته پیدا می کنیم. به راحتی می توان به این تفکر رسید که هیچ چیزی در سئو تازه نیست، یا اینکه سئو بسیار ساده است، یا اینکه گوگل به سادگی می تواند سایت ما را اوت کند. این مسئله دور از واقعیت نیست.
    واقعیت این است … ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید