آموزش وردپرس, هک وردپرس, وردپرس

برگه تقلب برای شروع کنندگان وردپرس

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان عزیز و ارجمند.در ادامه اموزش های وردپرس همراه شما عزیزان هستیم.دوستان در این آموزش های وردپرس همیشه سعی ما این بوده است که شما را بتوانیم با بهترین و کارآمد ترین و عمیق ترین مفاهیمی که در وردپرس وجود دارد آشنا کنیم تا شما بتوانید یک وب سایت وردپرسی حرفه ای داشته باشید و در نهایت بتوانید از این وب سایت وردپرسی خود درآمد کسب کنید و یک راه کسب در آمد برای شما ایجاد شود که خب البته این بنابر تصمیم شما است و در مورد آن صحبت نمیشود.حال در این اموزش میخواهیم کمی با دوستان مبتدی خود همراه باشیم.قرار است در مورد برگه تقلب برای شروع کنندگان وردپرس صحبت کنیم و البته که نیاز داریم شما هم تا انتها با من همراه باشید.

برگه تقلب برای شروع کنندگان وردپرس

دوستان در صورتی که کار وردپرس را به تازگی شروع کرده اید که خب قعلا باید تجربه کسب کنید ولی اگر زمانی طولانی است که با وردپرس کار میکنید مطمئنا میدانید که قالب های وردپرس، هر روز از ساختارهای ساده دورتر و دورتر شده و هر چقدر که زمان در حال گذر است یک پیچیدگی های خاصی پیدا میکنند و به امکانات ویژه ای مجهز میشوند که خب این اتفاق از جهاتی خوب و از جهات دیگر خوب نیست که خب از این جهت که میتوانند امکانات بهتر و پیشتری به شما بدهند خوب هستند اما خب از جهت سخت بودن و دشواری کار با آن ها میتوانند کمی آزار دهنده و همچنین هزینه بر باشند.

اما خب دوستان در این میان، چه یک طراح قالب وردپرس تازه کار باشید که تازه دارید روی 3-4 تا قالب اولتان کار میکنید و چه اینکه بخواهید قالب های وردپرسی را به دلخواه خود سفارشی سازی کنید، لازم است آشنایی مناسبی با ساختار قالب های وردپرس و توابع اصلی به کار رفته در آنها داشته باشید تا اگر طراح هستید بتوانید قالب مناسبی طراحی کنید و اگر به دنبال سفارشی سازی پوسته های وردپرس هستید و یک وب مستر هستید بدون نیاز به کمک دیگران که خب البته با هزینه هایی نیز همراه است، بتوانید به درستی کد های قالب را خوانده و از آنها سر در بیاورید. بنابراین دوستان ما در این پست تصمیم گرفته ایم شما را در قالب آشنای یک برگه تقلب با ساختار قالب های وردپرس و توابع اصلی مورد نیاز شما آشنا کنیم. توصیه میکنم این صفحه را برای مراجعات بعدی بوکمارک کنید، چون خیلی به کارتان خواهد آمد و صد در صد در صورتی که کارتان این مورد باشد از این اموزش در بسیاری از کار های خود استفاده خواهید کرد پس حتما با توجه بسیار این آموزش وردپرس را مطالعه نمائید

فایل های اصلی وردپرس کدامند؟
خب دوستان در ابتدای راه باید بدانیم که فایل های اصلی وردپرس کدام هستند.در زیر لیستی از فایل های اصلی قالب های وردپرسی مشاهده میکنید. گرچه حتی اگر بسیاری از این فایل ها را هم نداشته باشید، قالب به درستی کار خواهد کرد ولی به طور پایه ای، یک قالب باید ترجیحا همه ی این فایلها را داشته باشد و البته همانطور که گفتم برخی از این فایل های گفته شده آنچنان مهم نیستند:

[tie_list type=”starlist”]

  • style.css
  • header.php
  • index.php
  • sidebar.php
  • footer.php
  • single.php
  • page.php
  • comments.php
  • 404.php
  • functions.php
  • archive.php
  • searchform.php
  • search.php

[/tie_list]

اما خب حالا که در مورد این فایل ها اطلاعات خود را کسب کردید میرسیم به کد ها و توابع استفاده شده در header.php دوستان کد های زیر، معمولا بیشتر در فایل header.php مشاهده میشوند که خب شما میتوانید با این فایل ها هم در این قسمت استفاده کنید. البته توجه کنید که بعضی از آنها را ممکن است در هر کجای قالب ببینید و استفاده از آنها به header.php محدود نشده باشد که خب این هم نکته مهمی بود. مثلا کدی که URL دقیق سایت یا محل قرار گیری قالب را به شما نشان میدهد، از این کدها در هر کجای قالب میتوان برای دستیابی به محل تصاویر و … استفاده کرد. اما به طور کلی اکثر این کد ها در فایل header.php شما پیدا خواهند شد:

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]

<?php bloginfo('name'); ?> – عنوان یا نام بلاگ
<?php wp_title(); ?> – عنوان یک صفحه خاص
<?php bloginfo('url'); ?> – آدرس دقیق سایت
<?php bloginfo('description'); ?> – توضیحات سایت
<?php bloginfo('template_url'); ?> – محل قرارگیری قالب سایت
<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?> – لینک به محل قرار گیری فایل استایل قالب
<?php bloginfo('rss2_url'); ?> – آدرس فید آر اس اس سایت
<?php bloginfo('pingback_url'); ?> – آدرس پینگ بک سایت
<?php bloginfo('version'); ?> – ورژن وردپرس

[/box]

خب دوستان فایل هدر یکی از فایل های بسیار بزرگ و مهم وردپرس است اما خب در ادامه کد های سایر فایل ها در وردپرس را بررسی میکنیم.توابعی که در زیر لیست شده اند را ممکن است در هر یک از فایل های قالب وردپرس، مثلا single.php, index.php, page.php یا هر جای دیگری مشاهده کنید. با استفاده از این کد ها میتوانید در هر قسمتی از قالب وردپرس خود به سادگی محتوای مورد نظر را درج کنید و یک قالب کاملا داینامیک ایجاد کنید.پس به این کد ها توجه کنید دوستان:

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]

<?php get_header(); ?> – محتوای فایل هدر را نمایش میدهد
<?php get_footer(); ?> – محتوای فایل فوتر را نمایش میدهد
<?php get_sidebar(); ?> – محتوای فایل سایدبار را نمایش میدهد
<?php comments_template(); ?> – محتوای فایل کامنت را نمایش میدهد
<?php the_content(); ?> – محتوای نوشته را نمایش میدهد
<?php the_excerpt(); ?> – خلاصه نوشته را نمایش میدهد
<?php the_title(); ?> – برای نمایش عنوان نوشته
<?php the_permalink() ?> – برای نمایش لینک نوشته
<?php the_category(', ') ?> – برای نماش دسته بندی نوشته
<?php the_author(); ?> – برای نمایش نویسنده ی مطلب
<?php the_ID(); ?> – برای نمایش آی دی نوشته
<?php edit_post_link(); ?> – نمایش لینک ویرایش برای یک نوشته
<?php next_post_link(' %link ') ?> – آدرس صفحه بعدی
<?php previous_post_link('%link') ?> – آدرس صفحه قبلی
<?php get_links_list(); ?> – لیست تمامی لینک ها در بلاگ رول
<?php wp_list_pages(); ?> – لیست همه صفحات را نمایش میدهد
<?php wp_get_archives() ?> – لیست کامل آرشیو سایت را نمایش میدهد
<?php wp_list_cats(); ?> – لیست دسته بندی ها را نمایش میدهد
<?php get_calendar(); ?> – تقویم درون ساخت وردپرس را نمایش میدهد
<?php wp_register(); ?> – لینک ثبت نام را نمایش میدهد
<?php wp_loginout(); ?> – لینک ورود و خروج را فقط به کاربران ثبت نام کرده نمایش میدهد

[/box]

خب دوستان در این قسمت لازم است یک توضیح کوتاهی در مورد این کد های قرار داده شده بدهم. اگر دقت کرده باشید در خط اول تا چهارم کد های بالا از نمایش محتوای یک سری فایل صحبت کرده ایم. در این مورد منظور از فایل، همان فایلی است که در ابتدای همین پست در لیست فایل های قالب برای شما عزیزان به نمایش در آوریم. مثلا فایل هدر header.php و فایل مخصوص به فوتر footer.php و فایل نظرات comments.php و فایل مربوط به سایدبار sidebar.php نام دارد.

خب دوستان برگه تقلب برای شما آماده شد.دوستان خیلی ممنونم که تا اینجای کار با من همراه بودید.در ادامه نیز حتما با من باشید تا شما را با دیگر مفاهیم وردپرس آشنا کرده و همچنین شما بتوانید به خوبی وب سایت وردپرسی خود را راه اندازی کرده و همچنین به بهترین نحو بتوانید قالب های وردپرس را طراحی کرده و بروزرسانی کنید.خب این هم از توضیحاتی که در مورد این قالب وردپرس داده شد.

دوستان در صورتی که از این آموزش ها سوالی و یا مشکلی داشتید آن را در بخش دیدگاه های وب سایت با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کرده و بتوانید به راه خود دردنیای وردپرس ادامه دهید دوستان

موفق و پیروز باشید دوستان عزیز.روز و روزگار بر شما خوش.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید