طراحی وب سایت

شروع طراحی سایت

طراحی سایت یک ترکیب متنوع از مهارت ها ، تکنولوژی ها و حوزه های دانش مبتنی بر ساخت و نگهداری وب سایت می باشد.طراحی سایت ناشی از حوزه های دیگری مثل گرافیک ، قالب بندی، مدیریت محتوا و یا بهینه سازی موتور های جستجوگر می باشد که در بعضی از مواقع افراد مختلفی با تخصص های خاص خودشان در یک تیم حرفه ای موارد فوق را انجام می دهند.طراحی سایت معمولا” اهدافی پیش روی خود در نظر می گیرد که یکی از آنها دیده شدن وب سایت توسط کاربر و دیگری تعاملی است که سایت با کاربر دارد.
از کسانی که در تیم های طراحی سایت کار می کنند همواره این انتظار میرود که کیفیت و استاندارد های روز دنیا را دنبال کنند.

تاریخچه طراحی سایت

[divider style=”dashed” top=”5″ bottom=”5″]

بررسی تاریخچه طراحی سایت با توجه به اینکه مهارتی جدید است و نسبت به سایر حوزه ها نوپا محسوب می شود دارای ملاحظات خاص می باشد و به هر حال این مقوله شدیدا” ریشه در فعالیت های فردی  نفراتی  دارد که در سراسر جهان در این زمینه فعالیت می کنند.

شروع سایت و طراحی سایت

[divider style=”dashed” top=”5″ bottom=”5″]

تیم برنرز لی(Tim Berners Lee) نخستین پروژه را به عنوان اولین طراحی وب سایت در سال 1989 آغاز کرد که این پروژه منجر شد به ایجاد یک وب سایت جهانی که در اولین روزهای سال 1991آغاز و تا سال 1993 انجام آن طول کشید.

در ابتدا اینترنت از مقداری نوشته و عکس تشکیل شده بود و در آن زمان همان عکس های ابتدایی برای مردم جالب جذاب بود. در آن روزها روش و فرمول هایی که دارای اجزای خاصی برای طراحی سایت مانند گرافیک و یا مالتی مدیا وجود نداشت .

جستو گر موزاییک تنها جستجوگری بود که آن زمان برای نشان دادن عکس و نوشته وجود داشت .سپس به منظور اطمینان از سازگاری و فراگیری طراحی سایت www که یک کنسرسیوم جهانی بود ایجاد شد که به اسم W3C شناخته و از سال 1994 شکل گرفت .

 وهمین حالا که شما مشغول خواندن این مقاله هستید  W3C همچنان مسئول ایجاد استاندارد ها در زمینه طراحی سایت می باشد .

اولین شرکت طراحی سایت

[divider style=”dashed” top=”5″ bottom=”5″]

Netscape communication  اولین شرکتی بود که توسط فردی به نام اندرسن در سال 1994 با رویکرد طراحی سایت تاسیس شد. به همراه آن جستجو گر Netscape معرفی شد. آنها نظرات شخصی خودشان را بدون در نظر گرفتن روش های استاندارد در آن زمان اعمال کردند و این برچسب ها به صورت تغییر رنگ و یا تغییر فورمت نوشته ها اجرا و کاربردی شدند.
و این شروع جنگ جستجوگرها بین میکرو سافت و Netscape بود که از سال 1996 تا  1999 به طول انجامید که هر دول غول هایی متخصص در زمان خود بودند. مبارزه ای مافوق تسلط به جستجو گرها و این رقابت مقدمه ای برای بسیاری از پیشرفت های جدید در زمینه طراحی سایت گردید که شامل CSS و بهبود ظاهری صفحات وب بود. جاوا اسکریپت هم قابلیتی بود که برنامه نویس ها به صفحات وب افزودند همچنین HTML پویا.
می توان گفت که جنگ جستجوگرها باعث تسریع در رشد و پیشرفت طراحی سایت گردید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید