ارتقا رنک, سئو (بهینه سازی وب سایت), موتورهای جستجو

چگونه جعبه جستجو سایت خود را در گوگل فعال کنیم؟

google_site_links

یک خبر بسیار عالی برای برندهای اینترنتی!! گوگل ویژگی جدیدی بر روی نتایج خود به نام Sitelink Search Box منتشر کرده است. با استفاده از این جعبه جستجو کاربران براحتی و خیلی سریع تر میتوانند به محتویان وبسایت شما دسترسی داشته باشند بجای اینکه به مطالب اشتباه سایت های دیگر بروند.
در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهیم.

searchbox

گاهی اوقات شده که ما در موتور جستجوی گوگل بدنبال سایتی مشخص هستیم. حتی گاهی بدنبال مطلبی در سایتی مشخص بودیم.برای این کار آدرس یا نام سایت را به همراه عنوان یا بخشی از آن مطلب را جستجو میکردیم. برای مثال اگر می خواستیم در سایت آپارات مطلبی با عنوان طنز را جستجو کنیم ، باید به این صورت در گوگل می نوشتیم ” آپارات : طنز ” .
راه دیگر این بود که ابتدا آپارات را جستجو می کردیم. سپس بر روی لینک آپارات در نتایج کلیک می کردیم و بعد از آن در جعبه جستجوی خود سایت آپارات عبارت ” طنز ” را تایپ و جستجو میکردیم.
و حالا ویژگی جدید گوگل ، که در 5 سپتامبر منتشر شد. جعبه جستجو لینک سایت به کاربران این امکان را می دهد که این مراحل را خیلی سریع تر طی کنند.اگر شما عبارت آپارات را جستجو کنید می توانید این جعبه جستجو که در عکس بالا نیز مشخص است را مشاهده نمایید. بنابراین کاربران می توانند به صورت مستقیم مطالب آپارات را در خود نتایج گوگل جستجو کنند بدون اینکه سایت آپارات را باز کنند.!!
بنابراین راه اندازی این جعبه جستجو برای سایت شما بسیار مهم است مگر اینکه بخواهید پتانسیل کاربران خود را از دست دهید.
ما مطمئنیم که شما اکنون به این فکر می کنید که چطور این جعبه جستجو را برای سایت خود فعال کنید.
نگران نباشید انجام این کار مراحل آسانی دارد و در زیر آن را شرح می دهیم.

چگونه جعبه جستجوی لینک سایت گوگل را بر روی سایت خود فعال کنم؟

این کار برای سایت های گوگل پسند اصلا کار مشکل و سختی نیست. برای این کار مراحل عمومی ساده ای وجود دارد.

مرحله 1 – اضافه کردن یک موتور جستجو به سایت
شما نیاز دارید که بر روی سایت خود یک موتور جستجو داشته باشید.اگر جعبه جستجو گوگل برای سایت شما فعال باشد ، کاربران پس از کلیک و تایپ عبارت به صورت مستقیم به نتایج وبسایت شما در گوگل برای آن عبارت دسترسی پیدا می کنند.
توصیه ما به شما استفاده از موتور پیشفرض گوگل برای وبسایت تان است.اگر سایت شما موتور جستجو نداشته باشد ، متاسفانه باید فکر جعبه جستجو لینک سایت های گوگل را از سر خود بیرون کنید!

مرحله 2 – اضافه کردن نشانه گذاری های schema.org به صفحه اصلی سایت
این آخرین کاری است که باید انجام دهید.بله همینطور است.برای فعالسازی جعبه جستجو شما باید نشانه گذاری هایی را که نیاز دارید در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید.نیاز نیست که این کار را برای تمامی صفحات و مطالب خود تکرار کنید.این نشانه گذاری باید به آدرس موتور جستجو سایت شما به همراه عبارت جستجو شده اشاره کند. برای این کار از target و خاصیت SearchAction استفاده می کنیم.

شما باید به آدرس موتور جستجوی سایت خود اشاره کنید .همچنین شما به یک متغییر برای نگهداری عبارت جستجو شده در جعبه جستجو نیاز دارید.این متغییر باید درون براکت قرار بگیرد. هنگامی که کاربر عبارتی معتبر در جعبه جستجو وارد میکند این عبارت جایگزین عبارت قبلی که در این متغییر وجود دارد ، می شود.
در این جا یک مثال از نشانه گذاری JSON-LD قرار میدهیم.شما همچنین می توانید از microdata استفاده کنید اما گوگل استفاده از JSON-LD را پیشنهاد کرده است.

مرحله 3 – منتظر گوگل بمانید در واقع این یک مرحله دیگر نیست. بعد از انجام دو مرحله قبل شما باید منتظر گوگل بمانید تا تشخیص دهید که جعبه جستجو سایت شما را فعال کند. گاهی اوقات الگوریتم های گوگل این کار را پس از مدتی طولانی انجام می دهند. پس به اندازه کافی صبور باشید!

برخی از کارهایی که باید از آنها مطمئن شوید :

  1. مطمئن شوید که سایت شما به درستی در گوگل ایندکس شده باشد.
  2. سرور شما از UTF-8 پشتیبانی کند.
  3. با استفاده از تگ rel=”canonical” به گوگل کمک کنید که آدرس درست را انتخاب کند.

بسیار عالی! جعبه جستجو جدید گوگل سایت مبارک.

مطالب مرتبط

1 نظر در “چگونه جعبه جستجو سایت خود را در گوگل فعال کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید